Arms & Back



En stor anledning till att jag behöver komma igång med träningen är min rygg . Som jag beskrivit tidigare så har jag haft problem med ryggen under hösten för att jag har suttit fel rent ergonomiskt . Jag har haft sådan smärta och brännande känsla utmed ryggraden på grund av att jag har överbelastat musklerna bara genom att .. sitta vid mitt skrivbord ! Jag började sedan gå på massage och hos en naprapat och nu är det väldigt viktigt för mig att sträcka på ryggen och arbeta med armbågarna så nära midjan som möjligt .

Hur som haver, för att komma igång med att skaffa muskler i ryggen så har jag kombinerat detta med armar för att jag då känner att jag får ut mer av träningen . Jag tycker det är roligare att få belasta olika muskelgrupper ( dock inte för många ) under ett pass, då jag varierar mer och jag är ett stort fan av variation som ni kanske förstår .

När jag tränar rygg och armar så tränar jag såhär:
( börjar alltid passet med cardio minst 2Omin, helst 4Omin = 1Omin på bandet, 2O min på crosstrainern & 1O min på cykel )
» Bicep Curl 3O × 3 ( håll en vikt i vardera hand och lyft upp mot axeln, jag kör på 4kg i vardera hand )
» Bicep framåt 3O x 3 ( håll en vikt i vardera hand och lyft med handflatan neråt, vikten uppåt till ansiktshöjd och sänk långsamt )
» 9O-graders-lyft 15 x 3 ( håll en vikt i vardera hand och ut åt sidorna )
» Armhävningar 15 x 3 ( everyone knows armhävningar )
» Ländryggmaskin 2O x 3 på 3Okg ( maskin )
» Roddmaskin med tyngd 2O x 3 på 2Okg ( maskin )
» Axelpress 12 x 3 på 15kg ( maskin )
» Biceps 12 x 3 1Okg ( maskin )
» Triceps 12 x 3 på 1Okg ( maskin )

Senare hoppas jag kunna köra mer med fria vikter, så som bänkpress osv, för det vet jag ska vara bra för ryggen !

Kommentarer
Postat av: Roberto Svensson

Är så stolt över dig älskling! Du är bäst!

Svar: Åh tack min kärlek <3
sannas rum

2013-02-13 @ 19:39:15
Postat av: Mikaela

super bra blogg :-)!

Svar: Tack så hemskt mycket :)
sannas rum

2013-02-13 @ 19:46:00
URL: http://mikaelamalmquist.blogg.se
Postat av: Casssandra

Åhhh så bra :)

Svar: Hoppas det finns ngt du kan använda dig av :)
sannas rum

2013-02-13 @ 20:17:34
URL: http://thereishope.blogg.se
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Vad jobbigt med smärta. Det kommer nog bli bättre med träningen. Sj, skulle jag också behöva träna men kommer aldrig till skott.

Kram

Svar: Nej det är svårt det där med att hitta motivationen . Jag hoppas att jag har gjort det, men en enda dag som uppehåll så kan man falla dit . Har dock 3-4 kompisar som tränar på samma gym, och alltid ngn som vill gå dit, så därför är jag inte så rädd att "tappa det" den här gången :)
sannas rum

2013-02-13 @ 22:06:54
URL: http://wiilow.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad jag vill träna nu när jag ser de där bilderna!

2013-02-14 @ 12:09:25
URL: http://MademoiselleElaine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0