Svar på tal



1. Att du inte kan stå för vem du är gör mig förbannad, vilket leder till att...
2. Jag svarar väldigt aggressivt.

Att skriva såhär, och att antyda att jag inte är "kodkunnig" gör mig förbannad. Jag har hållit på med koder - HTML & CSS - i över 8 år. Att jag kom in på utbildningen som Webbutvecklare visar att jag är kodkunnig, då god kunskap inom HTML & CSS inte är en merit, det är något som krävs. Mina gratisdesigner är inte uppstrukturerade med indentering, för jag anser inte att det är nödvändigt att jag lägger ytterligare timmar på att göra en kodmall och en gratisdesign som användarna ska förstå. Tanken är inte att ni ska ändra i gratisdesignerna såpass mycket att ni behöver kunna mer än det jag har tipsat om på min bloggtipssida. Eller nej, inte tanken - det är inte ens tillåtet att ändra mer än basic saker i mina gratisdesigner!

Som sagt lägger jag ner åtskilliga timmar på att tillhandahålla gratisdesigner, grafik m.m. och att någon inte ens kan ge mig konstruktiv kritik - vad är det som är struligt? - om man nu ska ge mig kritik är otroligt upprörande. Den här personen skulle lätt kunna vara en sådan person som löser så att jag helt och hållet slutar med detta. Jag gör inte detta för att få den här typen av nedvärderande och intetsägande kritik. Jag blir sårad. Jag känner mig inte uppskattad.

Som jag skrev till personen ifråga; om du inte är nöjd med min gratisdesign - använd den inte, inte svårare än så. Om du inte fattar alla dessa grundläggande koder i mina kodmallar och stilmallar så är du inte kodkunnig. Jag kodar på fri hand, jag skriver alla dessa koder, använder inte någon typ av hjälpprogram, utan jag kodar på fri hand. Från scratch. Så kom inte och kritisera vad jag gör, gör för er, för alla, om du inte vågar stå för vem du är. DU ÄR PATETISK!

Kan inte lova att det blir någon videoguide idag, för jag skakar av ilska och av sorg över hur människor 1. är så sjukt lata, 2. tror att det är okej att kommentera denna typen av kommentarer anonymt. Det är det inte. Och ni får tycka att jag överreagerar, men det är mina 1OO-talstimmar som jag lagt ner som den här personen inte fattar.

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, anledningen till att det står ''Undefined'' är för att jag glömde skriva mitt namn (Emma) Och jag har ingen bloggadress längre för jag tänkte göra en ny. Men det var inte alls meningen att du skulle bli så upprörd... Jag har ju använt mig av dina fina gratisdesigner just för att jag tycker dom är så fina. Jag har aldrig framfört heller att jag INTE tycker du är kodkunnig. Jag vet ju att du är det såklart. Måste ha blivit ett missförstånd. Var inte alls min mening.. Tråkigt att du blev så arg, det behöver du verkligen inte bli. Jag tycker du är jätteduktig men bara att det var svårt att hitta i koderna, vilket är väl för att JAG inte är kunnig. Det menar jag! Hoppas du kan släppa det här och bli glad igen! :) Det vill jag, kram på dig

2013-08-03 @ 14:12:05
Postat av: Nora

Hej! För det första vill jag bara skriva att jag till fullo håller med dig på alla punkter. Dina gratisdesigner är fantastiska och välfädigt avancerade för att vara gratisdesigner. Att du ens gör gratisdesigner är verkligen jättesnällt då alla inte har ekonomin att köpa designer (eller kunskapen att göra egna). Jag använder själv en av dina gratisdesigner (den med träningstema) och har gjort ändringar till den punkt jag anser att jag kan (mycket tack vare dina videoguidier). Det var du som fick upp mina ögon för allt som händer bakom den färdiga hemsidan. Jag har själv nu gått till biblioteket och lånat böcker om HTML osv.

Sanna, du är grym!!! /nora, en fjortonårig tjej som just nu är förbannad på denne anonyma avsändare!

Svar: Nämen vad du är söt Nora, vad glad jag blir att jag har väckt ditt intresse för detta, det är såååå roligt när man väl kommer in i det (tycker i alla fall jag). Kan dock säga att jag tror att du lär dig mest på att bara prova dig fram, böcker och litteratur är väldigt.. det kommer och går, något som stod skrivet i en bok för kanske 2 år sedan gäller knappt idag, för det utvecklas så otroligt mkt hela tiden! Men givetvis är det bra att kunna tanken och idéerna om vad det är och hur det uppkom, jag har läst på mkt om det själv också :)
sannas rum

2013-08-03 @ 14:39:54
URL: http://byfriberg.blogg.se
Postat av: Victoria Johnsson

Riktigt skrattretande att läsa en sådan kommentar! Har följt din blogg i flera år, tagit mig användning utav dina tips och koder och det har aldrig strulat, så kan inte sen någon koppling isf med att en design, gjord utav dig, inte skulle fungera.
Skit i det, jag vet vad du kan, & det vet många andra också! :)

Svar: Vad gullig du är, vad glad jag blir över dina uppmuntrande ord Victoria :) Jag har kommit över det lite, var nog i stundens hetta (bokstavligt talat, var ju äckligt varmt igår, haha!) som jag blev upprörd. Men så fick jag svar från henne igen, och tror hon förstår att hon uttryckte sig dumt..
sannas rum

2013-08-03 @ 14:52:50
URL: http://vicjohnsson.blogg.se
Postat av: Valentina

Saaaaannaaaa
Orka bry sig om såna töntar , du är grym, de är du verkligen !
Ha en trevlig lördag , själv jobbar jag :/
Puss kram / Valentina

Svar: Gosan, det är typ det enda jag bryr mig om, brukar inte bry mig, men blir förbannad när folk klagar på det jag gör, helt gratis :( PUSS
sannas rum

2013-08-03 @ 15:10:40
Postat av: Melissa

Alltså för det första Sanna så gör du ett j*kligt bra jobb! Vem sitter och delar med sig av typ allting i videoguider och gör gratisdesigner på fritiden? Well inte jag i alla fall B) Du gör ett sjukt bra jobb och du förtjänar all cred för det! Jag har lärt mig nästan allt jag kan från din bloggtipssida, inte på Youtube eller Designadinblogg eller något sånt. Du gör ett superjobb och jag hoppas du vet att jag och säkert sjukt många fler uppskattar ditt jobb för sjukt mycket!

Svar: Tack Melissa, blir otroligt glad av att du skriver så fint, och att du inte använder de andra sidorna ger mig en extra boost, haha ;P kram
sannas rum

2013-08-03 @ 17:10:08
URL: http://dewit.blogg.se
Postat av: Charlotte Andersson

Väldigt tråkigt med kommentarer som denna. Man lägger ner massa timmar på något som folk har möjlighet att använda, gratis dessutom. Tjejen ifråga skulle tänkt en extra gång på formuleringen i den kommentaren innan hon postade den. Att kritisera någon som är så duktig på kodning som du, är bara löjligt. Stor kram till dig Sanna!

Svar: Och en stor kram till dig Charlotte för att du muntrar upp mig <3 :)
sannas rum

2013-08-03 @ 17:43:25
URL: http://lottebloggar.blogg.se/
Postat av: Erika - foto & skönhet

Tycker kommentaren var helt onödig, precis som du skriver - om man inte är nöjd behöver man inte använda den. Jag använder mig utav en gratis design du har gjort och bytte bara ut till mina egna bilder och det var enkelt och hitta. Även om jag har lite koll på design i alla fall, så förstår inte varför personen som kommenterade skriver så. Fortsätt med det du gör, du är grym! :)

Svar: Jag håller med, och ska det nu vara en kommentar alls, förklara då för mig vad som är struligt, känner jag. Vad är det hon inte hittar i stilmallen/kodmallen så kan jag ge henne länken till en guide liksom.. Tack för värmande ord :)
sannas rum

2013-08-03 @ 22:58:59
URL: http://erikasundelin.webblogg.se
Postat av: Denise

Jag har kikat på din gratisdesigner ibland och koderna där är ju hur enkla som helst! :) du är grym på att göra designer!

Svar: JAG HÅLLER MED! De är ju heeelt basic, inget avancerat alls! Fine att det kan vara lite rörigt ibland, men gratisdesignerna är ju till för dem som inte kan/orkar göra egna designer, då räcker det väl med en design? Den behöver väl inte vara uppstrukturerad som om mitt liv hänger på det?
sannas rum

2013-08-03 @ 23:03:32
URL: http://autaini.se
Postat av: Brownsugar

Fy tusan så okunniga människor de finns! Folk fattar verkligen inte att du lägger ner hela din skäl & tid på designandet! Låt dom inte komma åt dig Sanna för du är grym! <3

Svar: Gulledig, jag har mailat dig förresten :)
sannas rum

2013-08-03 @ 23:26:28
URL: http://www.brownsugar.blogg.se
Postat av: Denise

SV: Precis. Allt hamnar ändå där det ska vara :P

Svar: Haha precis, och som jag skrev; jag gör inte gratisdesigner för att folk ska kunna ta dem och göra egna designer av dem som de sedan tar cred för!
sannas rum

2013-08-04 @ 00:19:17
URL: http://autaini.se
Postat av: Nora Ekerfelt

Men fy vilka människor det finns. Du vet hur kodkunnig du är, flera tusen gånger bättre än mig om det ens räcker. Flera tusen gånger bättre än "undefined" & flera tusen gånger bättre än alla andra som jobbar i blogg.se's mallar. Du & ditt driv, det är svårt att sätta ord på. Men det är rätt, du ska säga ifrån för detta är inte okej, nån stans! Hatten av för dig, och glöm aldrig hur galet grym du är Sanna, och det kan ingen ändra på!

Svar: Tack för dina fina ord Nora :)
sannas rum

2013-08-04 @ 00:41:26
URL: http://everydaynora.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej! Det känns lite lustigt att jag läst din blogg sedan flera år tillbaka, men aldrig någonsin kommenterat. Viste inte riktigt hur jag skulle börja skriva då det känns som att jag känner dig så väl, eftersom jag följt din blogg så länge, men tanken slår mig att jag faktiskt inte känner dig alls. Jag ville bara säga att för mig är du en oerhört stor inspirations källa, du är så himla duktig på att göra designer, på att skriva, fotografera och dessutom är du väldigt fin osv. Och det är hemskt att folk tar sig den tiden att klaga på det du gör, för att du bara försöker vara snäll! Kram på dig! :)

Svar: Åh, det här behövde jag, tack så hemskt mycket! Att bli kallad inspirationskälla är nog det finaste någon har sagt till mig :) Massor av kramar på dig!
sannas rum

2013-08-04 @ 01:46:45
Postat av: Tobbe » Webbdesign och mycket mycket mer!

Alltså vad är det för FEL på människor!? Jag blir så jävla förbannad, arg och riktigt jävla irriterad! :@ Du har lagt ner tid, ork, din själ, dina kunskaper med mera i dina gratis designer! Kan inte folk vara tacksamma för att det finns folk som hjälper, delar med dig utav gratis designer, hjälpguider med mera!?
En del är faktiskt riktigt tappade bakom en hissdör men för den delen värkar hissen inte gå ända upp på en del folk! :(

Kan inte folk lära sig att vara Tacksamma för att det finns så snälla människor som dig Sanna, som delar med dig utav gratis designer, grafik och gratis guider/hjälp!! :(

*Sanna* Du är oerhört duktig på det du gör. Förstår att du blir sårad och känner att du inte blir uppskattad, det hade jag inte iheller gjort om jag hade fått en sån kommentar! Du är en av dom få jag vet som är så duktig på bloggdesign, grafik och koder! Du gör ett stort superjobb för dom som inte kan koda!

Tänk på att du är unik, du är duktig, du är generös med dina tips och din hjälp! Jag tycker att folk skulle uppskatta dig mer för det du gör, för tiden du lägger ner!

Du är BÄST SANNA! Ingen annan är bättre än dig på det du gör! :)

Skickar en stor, varm och kärleksfull Kram till dig Sanna!! :) ♥ ♥ ♥

Svar: Nu börjar jag lipa här, TACK SÅ HEMSKT MYCKET! Att få höra detta utav dig, som är så otroligt duktig, det är verkligen guld värt. Kram! ❤
sannas rum

2013-08-04 @ 10:44:40
URL: http://tobbees.com
Postat av: Jessica Högberg

Oj, arg!! Med rätta, men du fick beröm oxå;)

Svar: Jo, det har du helt rätt i, men jag tycker ibland kan jag tycka att personer som inte vet något om vad de talar om, ska vara tysta istället :)
sannas rum

2013-08-04 @ 12:57:57
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Postat av: sofi

Asså det är sjukt! Du gör det för att vara "snäll" eller hur man ska säga men personen kan inte säga vad det är som den försökt ändra så hen kan få hjälp med det

Svar: Jag känner också så, att jag försöker vara snäll och jag har kompletterat med tips till designerna så att man ska kunna ändra det man vill.. Men men, jag är ju inte van att få elaka/kritiserande kommentarer, det är mest fina kommentarer, så därför tror jag att jag överreagerar lite när de väl kommer, ser bara det negativa. Fast jag blir ändå upprörd liksom ;P
sannas rum

2013-08-04 @ 18:22:40
URL: http://sofiikroon.blogg.se
Postat av: sofi

jo men det kan jag förstå!

2013-08-04 @ 22:52:55
URL: http://sofiikroon.blogg.se
Postat av: Sissel

Oj, har nästan andvänt alla dina dina gratis designer och jag älskar alla, tycker dom är jätte enkla och hur bra som helst, Kram! :)

Svar: Vad gullig du är :) Tack!
sannas rum

2013-08-06 @ 23:32:05
URL: http://sissla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0