Orange is the new black



Måste, bara måste, tipsa er om denna serie - Orange is the new black. Den är helt fantastisk. Jag gråter och skrattar om vartannat, känner mig nästan lite bipolär när jag tittar på det. Men det är helt underbart. Humor, sorg, skratt, tårar, starka känslor och ytliga problem - allt i ett. Finns på Netflix och jag lovar er att this is it, det här är min nya Desperate Housewives. Jag älskar det!

Men vad handlar det om då, tänker ni...
Jo, Piper är i trettioårsåldern och har slagit sig ner med sin kille. Hon har slutat på sitt jobb för att satsa helhjärtat på ett tvålföretag som hon startat med sin bästa vän Polly. Helt plötsligt kastas hela hennes verklighet om då ett 1O år gammalt brott springer ikapp henne och hon tvingas spendera 15 månader i fängelse. I detta kvinnofängelse hittar vi allt, inte minst kvinnan som Piper tror satte dit henne, som tillika är hennes exflickvän. Man följer alla dessa öden, man frågar sig varför de har hamnat där de har hamnat, och alla har sin egna lilla grej. Alla dessa kvinnor har ett hjärta innerst inne, och det känns som att det enda de egentligen vill ha och behöver är kärlek. 5/5 helt klart, ni borde verkligen kolla på det!
Och stort tack till Lisa som tipsade mig om serien.

Kommentarer
Postat av: Alicia Rudberg

Hej, jag använder en av dina gratis bloggdesigner och älskar den verkligen. Men content är 740px, men det är ju en border runt content & side som är 7px vilket. Jag laddar upp mina bilder i 720px då så att det ser bra ut. Jag vill dock ha mina bilder i 800px, och att dom går ut ända i kanterna nästan. Inte så som det är nu när det är ganska stora mellanrum på sidorna av bilden. Hoppas du förstår vad jag menar.. Jag provade i alla fall att ändra måtten i stilmallen så att content var 800, ändrade då i wrapper också och strl på headern så allt skulle funka, och så laddade jag upp en bild i 800 men pga bordern så blir det ändå konstigt. Och tar jag bort bodern så blir det konstigt igen haha. Verkar vara helt omöjligt att ha content i 800px så att bilderna passar in perfekt om man laddar upp dom i det.

Förlåt för lång & jobbig kommentar men kan du hjälpa mig tror du? Vill verkligen ha i 800px.

Svar: Då får du ta bort bordern och använda Margin och padding istället.
sannas rum

2013-08-31 @ 22:33:03
URL: http://aliciajasmines.blogg.se
Postat av: Alicia Rudberg

^

jag har försökt.. men det blir olika stora mellanrum på sidorna om bilden i inlägget. Kan liksom inte få det bra, eller så att det går ända ut i kanten.

2013-09-01 @ 01:00:35
URL: http://aliciajasmines.blogg.se
Postat av: Alicia Rudberg

(du kan strunta i min förra kommentar. jag orkar inte försöka längre haha! fick till det någorlunda tror jag. kram)

2013-09-01 @ 01:36:48
URL: http://aliciajasmines.blogg.se
Postat av: Johanna

Åh, började kollade på den igår, så himla bra serie! På ett sätt kunde jag relatera lite till den, när hon och hennes pojkvän sa hejdå innan hon skulle in, fick mig att tänka på när jag och min pojkvän sa hejdå innan jag flyttade till Holland. Samtidigt som en del av mig inser att jag ju faktiskt inte är i ett fängelse, men ändå på ett ställe där allt känns nytt och väldigt annorlunda. Både skrattade och grät jag också, helt klart en ny favoritserie! :)

Svar: det är såååååå bra åh jag dör. haha, jag förstår att du kan relatera ändå, det är ändå ett avsked, och det gör det inte lättare att du valt att flytta under en period :) ett avsked från sin älskling är alltid ett avsked från sin älskling :) Men snart ses ni igen!
sannas rum

2013-09-01 @ 11:01:39
URL: http://legenwaitforitdary.devote.se
Postat av: lillsannas.org

Hej!
Jag lånar din senaste gratisdesign & undrar hur man gör så att det är fler än tre inlägg som visas både i menyn & övrigt? :)

Svar: Jag kom faktiskt på igår hur man gör. Först installerar man temat Orange City, som är standard. Sedan lägger man in min design. Om man har haft Silentium någon gång så blir det bara tre inlägg, så först måste man byta till ett annat standardtema, och sist lägger man in min design igen.
sannas rum

2013-09-01 @ 11:38:54
URL: http://lillsannas.org
Postat av: lillsannas.org

Okej! Då testar jag med det & ser om det fungerar :)

Svar: Absolut, säg gärna till hur det går. för det var så jag gjorde på min lillasysters blogg och det funkade :)
sannas rum

2013-09-01 @ 12:37:54
URL: http://lillsannas.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0