Webbutvecklare

Någon gång i framtiden vill jag utbilda mig . Om jag kommer in, that is . Jag vill givetvis jobba inom webbranschen - med webbdesign . Just nu försöker jag skriva ett personligt brev till Webbutvecklar-linjen på Yrkeshögskolan i Göteborg . Det är första gången jag ska söka en utbildning på högskolenivå, och detta personliga brev är obligatoriskt . Men det är supersvårt . Dessutom är jag fortfarande sjuk, blev tyvärr hemskickad från jobbet idag ..

Tillbaka till brevet; vad ska man skriva ?! Jag försöker förklara varför jag är så intresserad av webbdesign, min resa, liksom . Från 14-årig amatör på piczo.com till en 22-årig amatör på blogg.se . Men jag undrar om det ens är intressant att läsa ? Det kanske är viktigare och bättre att fokusera på vad jag vill göra i framtiden, det krävs ju ändå ett intagningsprov för att se om jag har kunskapen inom grundläggande HTML och CSS . Då kanske inte den där resan är så intressant .. Men jag behöver liksom sälja in mig själv, och till det hade jag behövt Roberto som tyvärr ligger utslagen i soffan efter 3 timmars sömn under natten .. Jag har i alla fall fått ihop en stomme, men jag måste verkligen finslipa det ordentligt här under helgen, så att det är tipp-topp . Även om jag vet att intagningsprovet väger tyngre . Usch, tror att jag får lägga undan det lite, tänka på annat så att jag får mer idéer. Så länge kan ni få se en sneak peek på min nya design som jag håller på med . Kan dock inte lova att det kommer se ut såhär i slutändan ..


Kommentarer
Postat av: Charlotte Andersson

Vad roligt! Tycker du är jätteduktig på det där med kodning, och det hade ju varit superspännande om du kom in! Din nya design ser sjukt snygg ut! Stilren och supernajs :D Lycka till Sanna!

Svar: Verkligen, det hade vart sååå kul! Vill så gärna kunna göra typ egna script och sånt :)
sannas rum

2013-04-12 @ 19:27:03
URL: http://lottebloggar.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Vad roligt! Jag ska hålla tummarna för dig! :)

2013-04-12 @ 21:51:12
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: JUNITJEJ

Jag hoppas verkligen att du kommer in på utbildningen, för du är otroligt duktig!

Svar: Åh tack, det värmer massor :)
sannas rum

2013-04-13 @ 16:29:29
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: None None

Vad spännande! :) lycka till :D

Svar: Tusen tack :)
sannas rum

2013-04-15 @ 15:56:59
URL: http://lillages.blogg.se/
Postat av: moa

Min erfarenhet av Yrkeshögskolan webbutvecklar-program är enbart positivt. Verkar vara duktiga på det dem gör, och de samarbetet jag hade med dom under några få veckor gick superbra, dock får du vara inställd på att göra mycket kod och programering, kanske inte asmycket design vad jag har förstått. Av skolan i sig är jag mer än nöjd. Lärde mig inte en enda onödig sak. Inte för att jag vill vara sådan men bara att var tjej tror jag är ganska stor fördel i det här sammanhanget. Och ja intagningsprovet är en väldigt stor del, med tanke på det du verkar kunna och visa här på bloggen tror jag inte du kommer ha några stora problem! Håller tummarna för dig!!

Svar: Åh men vad bra :) Kodning och programmering är ju alltid en del av designen i sig, och det är det jag finner roligast. Enligt beskrivningen på hemsidan tillkommer givetvis lite grafisk formgivning, men jag vill ju bara använda utbildningen som en del i det jag gör; jag sysslar gärna med allt, men det är detta som jag liksom behöver för att kunna utvecklas :) Jag vet inte vad provet innebär, eller vad "mycket goda kunskaper i HTML och CSS" betyder, jag vet ju inte vad deras skala är liksom. Men vi får hoppas, i slutet av maj ska jag på provet i alla fall :)
sannas rum

2013-04-17 @ 21:12:38
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se
Postat av: moa

Nä det är klart, skalan är ju svår att veta i förhand! Men med tanke på alla dina designerna du har visat på bloggen borde det ju ju vara nemas problemas! :D Lycka till iaf!

Svar: Tack för uppmuntran :) Framtiden får utvisa ;D hehe :)
sannas rum

2013-04-19 @ 22:24:42
URL: http://tjugosjundenovember.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0