Årsuppdelat arkiv




Kommentarer
Postat av: Rica'

Hej Sanna! Har en enkel sak som har blivit trubbel för mig. Hur flyttar jag inläggssidan(där inläggen syns) åt vänster? Liksom menyn är ju bara att ändra på under "wrapper" men hur flyttar jag inläggssidan? Tack på förhand! Må så gott! //Rica'

Svar: Under content i stilmallen så lägger du en margin-left: 10px; också väljer du värdet själv (:
sannas rum

2012-11-14 @ 23:07:59
Postat av: tinabanck.blogg.se

Hej Sanna! Kan du hjälpa mig med en LITEN designfråga som jag har? River snart av mig håret, haha!

Svar: Åh jag kan försöka! Vad är det för nåt? (:
sannas rum

2012-11-15 @ 06:58:58
URL: http://tinabanck.blogg.se/
Postat av: Rica'

Tack för din hjälp! Testade det men nu sitter själva content fast och kan inte flytta den varken höger eller vänster, men ska klura på det! En sak till är: Varför blir inte mina länkar i inlägget till länkar även fast hela adressen skrivs? Blir bara ett enda ord, kan det fattas en kod? I så fall vilken? Mvh Rica'

Svar: Jo, alltså om du ändra värdet på siffrorna så flyttas den. Och andra frågan förstår jag tyvärr inte, hade vart lättare om jag kunde se hur du menar på en blogg.
sannas rum

2012-11-15 @ 18:25:27
Postat av: tinabanck.blogg.se

Tack ! :)) Det är såhär att jag hittar inte felet i mina kodmallar, men när jag ändrar entrymeta-koden, tex färg och letterspacing, så ändras det även på länkarna i inläggen. Så dom ser likadana ut. Fast jag vill kunna ha länkarna i inlägg på ett visst sätt, och länkarna under min rubrik på ett sätt. :/ Tack på förhand!

Svar: Om du går in på min designblogg så finns det en film om hur man ändrar bara länkarna i inlägget. Dock kommer det troligtvis inte funka, för du har lagt ‹div class="entrymeta"› innan tiden och det, och sedan har du inte lagt ‹/div› efter det, så därför ligger även inlägget inom den koden. Det borde funka om du lägger ett ‹/div› innan ‹div class="entrybody"› så bör problemet vara löst.
sannas rum

2012-11-15 @ 18:41:37
URL: http://tinabanck.blogg.se/
Postat av: Rica'

Gjort ett testinlägg på min blogg så du ser vad jag menar, om det kan hjälpa!
Myphotobook.blogg.se !

Svar: Du måste göra en länk med länk-verktyget när du skriver inlägget. Markera texten och tryck på länken, skriv sedan in länken där. Då kan du länka vilket ord som helst. Automatiskt blir det inga länkar.
sannas rum

2012-11-16 @ 16:01:50
URL: http://myphotobook.blogg.se
Postat av: Ditte

Vilken bra grej! Du är jätteduktig som får till det så bra.
Tror nog inte jag vågar prova.....

2012-11-17 @ 02:32:10
URL: http://akker.blogg.se
Postat av: Rica'

Jahaaa!! Tack så mycket!
Som du såg på min blogg behöver content flyttas upp, har du en video om det eller är det enkelt? Tack på förhand än en gång!

Svar: Samma sak där, lägg margin-top: -100px; under #content och ändra värdet till det som passar. (:
sannas rum

2012-11-17 @ 18:10:07
Postat av: Simon G

När jag lägger in den koden så står det "error". Men jag fick det att funka en gång minns dock inte hur men detta uppdateras inte automatiskt, kollade nu vid deecember så jag bytte tillbaka till det gamla arkivet.

Svar: Okej det var konstigt, använder koden själv och den funkar utmärkt /:
sannas rum

2012-12-02 @ 09:45:33
URL: http://simonpixel.webblogg.se
Postat av: Simon G

Utmärkt vet jag inte, ditt arkiv är ju bara uppdaterat till september?

Svar: Jag sa aldrig att jag använde det i mitt arkiv på denna sidan, jag sa att jag använder det; 1. I videon = funkar utmärkt 2. På min testblogg där jag håller på med en ny design = funkar utmärkt, 3. I de designer jag gjort och använt denna kod så funkar den också UTMÄRKT (: så jo, den funkar fantastiskt bra! Och det var första december igår, koden uppdaterades automatiskt för mig efter midnatt, när jag postade ett inlägg till.
sannas rum

2012-12-02 @ 11:15:11
URL: http://simonpixel.webblogg.se
Postat av: Simon G

Sant sant! :)

Jag kollade efter midnatt igår men nu har jag lagt in koden igen och nu har det uppdaterats, kan ju så klart vara att Blogg Esse buggar som vanligt, får se nu i januari :)

Mycket bra tips gör du i alla fall! :)

Svar: Ja, blogg.se är ju inte det mest tillförlitliga (; men koden ska funka, kommer från en av deras PRO-teman (:
sannas rum

2012-12-02 @ 12:47:17
URL: http://simonpixel.webblogg.se
Postat av: Alice - bilderbyalice

hejsan, awesome video!
men om man skulle vilja att det är 01 02 03 04 NYRAD 05 06...
osv. hur gör man då? för att få en radbyte efter en viss månad?

Svar: Det vet jag tyvärr inte hur man gör /: Då får du nog reglera padding eller så :)
sannas rum

2012-12-27 @ 18:59:34
URL: http://bilderbyalice.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0