Godmorgon

Hej kära bloggeliblogg.
Åter på kontoret, och det är en bastu. Måste övertyga chefen om att vi behöver en AC om jag ska klara sommaren här utan att bli a) uttorkad b) grillad c) få värmeslag. However. Igår lagade jag middag till mig och Linnéa - varsin kycklingfilé med lite olivolja och grillkrydda i folie i ugnen och en sallad på salladsblad, gruka, lök, tomat, paprika och lite mozzarellaost. Till det gjorde jag den vanliga såsen; chilli & lime. Yum yum. Jättemysigt, lite rosé och massor med prat i flera timmar innan jag till slut följde henne till vagnen.

Idag vankas grill med Bellis och Kajis i Slottskogen. Jag bringar le engångsgrill, hamburgare, knivar {lyckades köpa bara knivar, inga gafflar, hope you'll read this girls!}, tallrikar och glas. Och lite sånt där mums. BK ska fixa sallad och förhoppningsvis nån mumsig sås & gafflar {once again - hope you'll read this!}. Sen blire mys i solen och om jag får bestämma så blir det vid volleybollplanen! Alltid kul med lite spooooort. Ne, okej, det har inget med saken att göra. Det spelar ingen roll var vi hamnar, kanske nära Belparc så att det är lite vatten i närheten så att man kan njuta av det också. However. Imorgon är det back to normal - min sambo kommer hem. Jag gör mindre saker på egen hand när han är hemma, inget att sticka under stol med. Vilket jag tror beror på att jag är så kär, helt enkelt. Vi tänkte i alla fall gå ut och äta imorgonkväll i Linné, jag ska boka bord på Mykonoz tänkte jag, vill ha grek! Om han någon gång kan säga när han kommer hem så att jag kan boka en tid... Linné är verkligen överbefolkat just nu så reservations are essential. Jaja, nu svamlar jag. Puss.





Me today! ←     → Linnéa igår.

Kommentarer
Postat av: ▲ Millie // Vintro

Svar: Älskar den också. Så fin!



Har gjort 2 nya inlägg på våran ''inläggsblogg'' så du vet! :)



Kram!

2012-05-24 @ 11:51:15
URL: http://vintro.webblogg.se/
Postat av: Lillages spark i baken

sv: TACK :)

2012-05-24 @ 12:08:32
URL: http://lillages.blogg.se/
Postat av: Ditte

Vad mysigt och gott med grillat! Skall nog också packa engångsgrill och ge mig ut med några vänner. Som sport blir boule bra...Men jag gillar också volleyboll. minigolf kan också vara kul... (Bor ju i lägenhet och får inte grilla på balkongen)

Ha det bra!

2012-05-24 @ 19:49:34
URL: http://akker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0