tv i sovrummet


Jag är så himla sugen på att köpa en TV till vårt sovrum. Innan har jag varit väldigt anti för att jag vet att jag kommer få somna till flimret varje kväll, och Roberto kommer inte vilja ha mini-volym på... Men å andra sidan så blir det en form av trygghet för mig. I London somnade jag alltid med TV'n på, satte på timern och blundade. Kollade knappt. Men det var bara för att slippa den där känslan av ensamhet. Nu är det visserligen inte så att jag är ensam när jag går och lägger mig, men ibland, när jag måste vända ryggen till för att min älskling kanske kollar på en film eller så på datorn, så känner man sig ganska ensam ändå. Men om ljuset nu kommer från alla håll och kanter, jag har lite ljud omkring mig så att jag inte känner den där ensamheten - ja, då kanske det blir lättare att somna och jag kanske slipper forever-alone-känslan. Haha.

Men vad är lagom storlek? Jag vill att den ska hänga på väggen, och jag vill inte att den ska vara överdrivet stor, men å andra sidan ser jag ganska dåligt. Är 42 tum för stort? Vad tycker ni?



weit
Trackback
RSS 2.0