Lussekatter




Jag ville egentligen ha bakat mina små lussebullar igår, första advent och allt, men så blev det inte. Utan idag blir det bak istället. Äntligen fick min kära sambo igång hushållsassistenten också (som jag trixats med den, hade nästan gett upp, så gör han det med ett enda knapptryck, jag blir så mat...), så äntligen kan jag säga att jag faktiskt har en liten hushållsassistent. Fick den i julklapp förra året men som sagt så har jag - som anser mig tekniskt lagd - inte fått igång den förrän ca 1 år senare...

However, julbaket är i full gång, ikväll blir det lussekatter. En sak till som Roberto inte gillar med julen; LUSSE-FREAKING-KATTER. HUR KAN MAN INTE GILLA DET?! Om han ens gillar denna högtid alls. Tråkigt då att han är ihop med världens julgalnaste människa. Alla har klagat på snön och kylan idag. Inte Sanna, jag är gladare än ett barn med lördagsgodis. Alla tycker att det är för tidigt att pynta. Inte Sanna, jag var uppe åtta i lördagsmorse och började pilla. Alla tycker julrushen i stan är jobbig. Inte Sanna, jag trängs mer än gärna, haha. ♪ ♫♩Julen är häääär nuuuu...

Kommentarer
Postat av: moa

FIN!

2012-12-03 @ 21:36:13
Postat av: Julia Ingvarsson

Vi ska baka godis på torsdag om du vill vara med och få lite riktigt jul-sällskap? :)

Svar: Åh jag hade gärna velat, men ska på en sådan bakdag på lördag, så tror jag kör på det istället (:
sannas rum

2012-12-04 @ 13:37:43
URL: http://juliaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Julia Ingvarsson

Klart du ska köra på den bakdagen istället! Vad har du planerat för bak i år? :)

Svar: I år blir det knäck, cola, pepparkakor och mozartbollar. Det är det som jag bestämt nu... Gillar ju inte ischoklad.. Men får se om det blir något mer, lite sugen på att prova såna där med mint och choklad också. Har du några tips? (:
sannas rum

2012-12-04 @ 17:22:13
URL: http://juliaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Julia Ingvarsson

Jag ska göra lite olika sorters kola, popcorngodis, snöbollar, chilitryfflar, knäck... kanske något mer. :)

Svar: Åh, vad är snöbollar för något? (:
sannas rum

2012-12-04 @ 17:42:00
URL: http://juliaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Julia Ingvarsson

Smält vit choklad och kokos ^^

Svar: Åh det låter spännande (:
sannas rum

2012-12-04 @ 19:13:06
URL: http://juliaingvarsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0