Fyll på min lista?

Så fort jag märker att blogg.se fungerar igen så ska jag göra videos till er, I promise!
Tänkte att ni så länge kan få hjälpa mig att fylla på listan med vad för videos jag borde göra? Här har ni ursprungslistan!

» Gör så att taggarna syns I nya blogg.se finns det en feature som heter Taggar (som du kan lägga till under fältet där du väljer kategori/kategorier) vilket är till för att effektivisera sökbarheten till din blogg - helt enkelt att du hamnar högre upp på google, och hamnar där vid fler ordsökningar.
» Gör så att flera kategorier syns En annan sak som blogg.se har lanserat är att du kan lägga ett inlägg i flera kategorier. Awesome tycker jag - jag visar hur du gör för att alla dessa ska synas publikt i dina inlägg.
» Två menyer Äntligen, right?
» Instagram-widgets Få instagram i din meny med valfritt antal bilder slide/no slide.
» Inget mellanrum mellan bilderna i inlägget Alternativt tvärtom.
» Genomskinlig ram runt bloggen Som till exempel Hanna har.
» Bildspel/slideshow i headern Säger sig självt.
» Bildspel/slideshow i menyn Profilbild eller liknande till exempel.
» Ta bort understrykningar Fattar inte att jag inte gjort detta tidigare?

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh, jävla "kossa som är ute ur hagen". Tog en evighet att komma in här! Men, haha, i alla fall. Jag är riktigt taggad inför hösten! Bara jag blir av med den här tentan så kan jag ta nya tag! Jag kom in på ett nytt program, samma uni, kommunikation och globala medier- så jag är himla nöjd! Tror det blir toppen faktiskt!

2012-08-13 @ 12:43:54
URL: http://fridasfriday.webblogg.se
Postat av: HELENE - PASSION FOR HEELS

Hur man installerar typsnitt till rubrikerna!

Svar: Coming up :D
sannas rum

2012-08-13 @ 17:41:34
URL: http://hellenius.blogg.se
Postat av: Anonym

Dropdownmeny som man förstår. Fattar inte din andra guide. Så kan du snacka högre och tydligare också, man får höja så men ändå hörs du inte :)

Svar: Kära anonym! Dömt av din kommentar och bristen på identitet antar jag att du stör dig mycket på mina videos pga av det du skrivit ovan. Tänkte bara upplysa dig om att det låter högt, tydligt på alla datorer jag provat på, vilket betyder att du kanske borde byta ut dina högtalare. Fakta nummer två & tre är att 1. Tipset om dropdownen fungerar då jag gör det i videon, 2. Få andra klagar, så jag tror att det är din kunskap inom bloggdesign som är problemet där. Förvänta dig inte en ny video förrän du slutar vara anonym, alternativ slutar vara otacksam och otrevlig. Ha en bra dag!
sannas rum

2012-08-13 @ 17:58:38
Postat av: Anonym

Fin blogg! :D

2012-08-14 @ 10:44:18
Postat av: Johanna

tack, vad snäll du är! :)

2012-08-14 @ 17:25:57
URL: http://jlundegardh.blogg.se
Postat av: Linnéa - saraingridlinnea.blogg.se

Slideshow, men hur man gör en mjuk övergång istället för att den bara byter helt "hårt". Hittar inte det någonstans :(

Svar: Absolut (:
sannas rum

2012-08-15 @ 10:21:59
URL: http://saraingridlinnea.blogg.se
Postat av: Tove - Formfront

Bra lista. Jag säger bara Äntligen att blogg.se uppdaterat sig. Det var inte en dag för tidigt!

Svar: Absolut, synd bara att det inte funkar som det ska!
sannas rum

2012-08-16 @ 21:28:36
URL: http://formfront.se/
Postat av: Isabelle

Vet du hur man t.ex. om man drar musen över en bild så kommer en annan bild upp.. eller så blir det typ samma bild fast med text eller något. Om du förstår! Om man har en bild som man länkarna med och när man sedan håller/drar musen över den så blir det en annan bild! Skulle vara väldigt tacksam över svar. Mejla gärna mig :) Älskar din blogg & tips!

Svar: Det finns redan på min bloggtipssida, kallas mouseover (:
sannas rum

2012-08-17 @ 09:41:41
URL: http://Onedmoment.blogg.se
Postat av: Sandra Nilsson

Åh, börja med instagram widgeten!! Skulle så jäkla gärna vilja ha det på min blogg! :)

2012-08-18 @ 16:17:43
URL: http://sandranilssonsfoto.blogg.se/
Postat av: Helena

Håller med om att börja med instagram widgeten! Skulle väldigt gärna vilja ha en sådan jag också :) Tusen tack för alla dina tips, haft nytta av dom flera gånger, även för en bra blogg !

Svar: Åh vad kul att höra! Ska försöka hitta tid för att göra massa nya videos (: har många idéer!
sannas rum

2012-08-29 @ 07:05:26
URL: http://passioneradmedglod.blogg.se
Postat av: Nathalie - FOTO&DESIGN

Har du gjort ett inlägg om hur man får en slideshow som profilbild än? :)

Svar: Det är ju samma sak som i headern, bara att lägga koden i menyn och göra bilderna så stora som man vill ha dem, inga konstigheter.
sannas rum

2013-04-03 @ 17:29:53
URL: http://torpenbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0