Weigh in - UFC Sweden
(det vill säga män som tar av sig kläderna...)

Idag har vi varit på invägningen i Globen inför morgondagens UFC-gala. Säga vad man vill om MMA - men det är ju inte otränade killar som tar av sig in på bara kallingarna och väger sig till publikens jubel. Det var faktiskt riktigt häftigt att se engagemanget hos alla som befann sig på arenan. Jag är inte ett MMA-fan, jag är inte insatt i sporten, men jag önskar nästan att jag hade en biljett till morgondagens event, för dessa fighters utstrålade en enorm styrka, ett otroligt självförtroende, väldigt mycket kaxighet, arrogans, men samtidigt var några ödmjuka, roliga och hade en mammas-pojke-stämpel i pannan. En otrolig mix av människor. Som alltså klädde av sig...



En av Sveriges favoriter inför galan - Alexander Gustafsson och Thiago Silva efter respektive invägning.



Varje fighter gjorde någon form av pose efter sin invägning när de klarat sin vikt. Har ingen aning om vem detta är.



En norsk gubbe som möter en svensk gubbe som inte syns på bilden för att jag roade mig med att leka med slutartiden... Svensken heter i alla fall Besam Yousef och fick stående ovationer när han kom upp på scenen.
Trackback