Veckans intervju - BLOPP{ARNA}FASHION



Nu är det dags för er att hålla i hatten. Här kommer två kanon härliga brudar från staden jag är född i, Helsingborg
. Ett maka par med motivation och drivkraften från att jobba extra hela sommaren på Max Hambugare resturang, spara alla sommarpengar och invenstera i ett eget företag. Starkt jobbat!
Idag pratar vi med Alexandra och Emmy, två tjejer som driver Bloppfashion - Sveriges nya mode- och bloggcommunity.

En härlig blanding mellan vardagsblogg, företagsblogg, fashion, make up, entreprenörskap, lite kärlek, lite resor {ganska mycket}, events, framgång, motgång, kämparglöd... ja, you name it!
Dessa tjejer har allt och lite till, kolla in intervjun, sedan deras blogg men missa ej att bli medlemmar på deras hemsida efter det. Nu kör vi!


Hur skulle ni helst presentera ert företag/blogg?

- Vi driver bloppfashion.se som är Sveriges nya mode- och bloggcommunity på internet. På BloppFashion hittar du massor av inspirerande outfits och artiklar inom mode och skönhet. Som medlem kan du dessutom starta en bloppis och sälja det du inte använder. Exklusivt utvalda medlemmar kan också bli bloppfashions stjärnbloggare och ansiktet utåt för hemsidan. Vi eftersträvar att bli bloggvärldens nya samlingsplats för mode! I bloggen som vi driver vid sidan av vår hemsida får läsarna följa med bakom kulisserna på företaget och lära känna oss som unga tjejer och entreprenörer.

Vad bär ni helst i sommar?
Alexandra: I sommar bär jag helst ett par fina ballerinaskor och favoriterna - mina Ray Bans!
Emmy: I sommar bär jag helst ett par snygga jeansshorts tillsammans med en blus i pastell!

En produkt du aldrig kommer kunna leva utan?

Alexandra: Min cover all mix från Make up Store. Den täcker allt, till och med mörka ringar under ögonen. Love it!
Emmy: Mitt Vitamin E – FACE MIST spray från The Body Shop, ett fuktspray till ansiktet som jag dagligen använder morgon, innan sminkning och kväll. Man känner sig så otroligt fräsch efteråt och man blir beroende, haha!


Ert största ❝ flopp ❞ klädesplagg under tiderna, hur såg det ut?
Alexandra: Gud, har massor. Men det är väl de fula superutsvängda byxorna som man fick för sig att köpa när man var liten, groteskt!
Emmy: Haha, ja jag håller absolut med Alexandra, dom var grymt fula speciellt de i manchester.


Vilka färger bär era naglar i sommar?
Alexandra: Jag bygger numera gelé på mina naglar, så då har jag franskt eller glitter. Men när jag väl målar dom så blir det korall!
Emmy: Mina naglar bär en korallröd/orange färg i sommar, så otroligt snyggt till den bruna hyn.

 

Hur beskriver ni er klädstil? 
Alexandra: Min stil är så himla varierande. Men måste väl ändå säga att den är ganska klassisk. Skjorta, jeans och ett par snygga boots, klackar eller ballerina ser man mig ofta i. 
Emmy: Min klädstil är blandad, trendstyrd, slapp och stilren.

 

Vilka fem plagg/accessoarer lyfter din garderob

Alexandra: Jag älskar min klocka från Guess. Så fort jag är utan den känner jag mig naken. Sen älskar jag min mörkblåa kappa från Zara, den är klassisk och väldigt skön. Min väska från Boomerang är ett av mina bästa köp. Vi ska inte heller glömma min mörkblå kavaj från Zara med guldknappar som jag använt vid många olika tillfällen. Sist men inte minst måste jag nog säga mina ljusgråa/vita byxor från Zara. Märks det att jag gillar Zara eller? Haha.
Emmy: Min gula kavaj från H&M trend, min silvriga halsring, mitt nitskärp och mina blusar från H&M trend är plaggen som lyfter min garderob.

Sist men inte minst, vad inspirerar er? Inspirera oss!

Alexandra: När det gäller mode och skönhet så är det helt klart bloggvärlden. Finns ingen annan stans som man kan bli så inspirerad av som just bloggvärlden. Om det handlar om företagande och entreprenörskap så är det vänner i min närhet som också driver eget och stora förebilder som Steve Jobs, Ingvar Kamprad, Isabella Löwengrip med flera.
Emmy: Jag håller verkligen med Alexandra här, bloggvärlden är bäst på att inspirera. Sen har Julia Mjörnstedt blivit en av mina stora förebilder och inspirationskällor på senare tid inom entreprenörskap!

 

Följ med Alexandra och Emmy på Bloppfahion {bilden är en länk dit} och väx med dem!

Vi på Sannasrum tackar självklart för deltagandet! Hoppas vi får se mer utav er och framgången!

 

 

Intervju: Camilla
Vill du också bli intervjuad av min underbara admin Camilla? Maila då henne på [email protected]


Kommentarer
Postat av: Louise

Sv: absolut! :)

2012-04-19 @ 15:32:27
URL: http://louisedahl.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sv; Helg, ja! Runt den 18:e maj :-)

2012-04-19 @ 15:34:43
URL: http://soglam.blogg.se/
Postat av: Rebecka Berg

åh, tack snälla du :)

2012-04-19 @ 16:02:07
URL: http://byrebeckaberg.blogg.se/
Postat av: Blopparna - Alexandra

Tack finaste! <3

2012-04-19 @ 20:16:15
URL: http://blopparna.bloppfashion.se
Postat av: Ida

Sv: nej eller hur! Så himla snygg :) hoppas allt är bra med dig Sanna!

2012-04-19 @ 20:27:43
URL: http://idasideas.blogg.se/
Postat av: Natalie

Sv: Min granne Totoro är min favoritfilm! Den är så himla fin! :')

2012-04-19 @ 21:34:05
URL: http://nanoko.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Jag lyckas inte få till att få ett litet mellanrum mellan mina kategorier utan att det hamnar under varandra, inte 100% säker på att jag använder rätt kod utan skulle du kunna hjälpa mig?



Har försökt kolla igenom dina designtips men finner det inte.

2012-04-20 @ 09:57:22
URL: http://bbyyelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0