paint pot

I London köpte jag en del Mac-smink just därför att det är billigare där än vad det är här i Sverige. Bland annat köpte jag denna primer till ögonen. Den heter Paint Pot och kostade mig ungefär 14O kronor. I Sverige skulle den gå på 195 kronor om man köper den på Kicks. Anyways, Paint Pot finns både som en krämig ögonskugga och som ett slags primer. Jag köpte då primern och ville att ögonskuggan skulle hålla längre. Många gånger har jag vaknat efter en utekväll { jag är sämst på att tvätta bort sminket när man kommer hem mitt i natten } med ögonskuggan lika fin som den var kvällen innan. Det ser jag som ett bra betyg!
Man stryker på ett litet lager på ögonlocket innan man applicerar ögonskuggan, och sedan sitter den som berget och får dessutom en finare, mer kontrasterande färg än vad den har om man bara lägger på den utan primer. Den är verkligen värd pengarna!


bild tagen av mig
Trackback
RSS 2.0