things I hate

Ja, nu ska vi (jag och mina andra personligheter) avreagera oss lite i bloggen, så därför ska jag lista en fin torsdagslista (kanske något att börja med?) med saker jag fullkomligen hatar. Det värsta jag vet, kan man säga. Också kanske ni kan få er en och annan svenskalektion, haha. Ni får också ta mig med en nypa salt, jag behöver bara få avreagera mig lite grann.

PERSONER SOM GÅR PÅ TÅG/BUSS/SPÅRVAGN ETC. INNAN FOLKET SOM SKA AV HAR GÅTT AV
Jag förstår inte? Jag blir så jävla förbannad när någon gör detta, för jag har nämligen varit med om att de har blockerat hela öppningen så att jag inte hunnit av! Det har jag även sett hända andra, för att någon morsa med barnvagn måste gå på innan vi som ska av får göra just det. Då blir jag förbannad. Har inget emot barnvagnar annars (förutom när det är trångt, då kan man bli lite irriterad för att folk tar med sig barnvagn och gör situationen lite mer outhärdlig).

SÄRSKRIVNING MED JÄTTE
Nej, tyvärr, det heter inte jätte kul, jätte bra, jätte fin etc. Det heter jättefin, jättekul och jättebra. Varför? Jo, därför att du säger det som ett ord, inte som jätte och fin, jätte och bra och jätte och kul. Du säger ju jättekul, inte jätte... kul. SNÄLLA MÄNNISKOR, SNÄLLA LÄRARE, SNÄLLA ALLA - SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA, FÅ IN DET, FÖR DET ÄR SÅ HIMLA.. det ser så IQ-befriat ut.

P3 POPULÄR & BRUNCHRAPPORTEN MED SONJA LEISTER
Nu är jag lite lycklig över att programmet P3 Populär ska läggas ner vid årskiftet, och Sonja Leister är bara researcher & sidekick på Brunchrapporten, men i två månader har jag nu fått dras med att lyssna på dessa två tråkiga människor (Sonja & P3 Populärs Tara Moshizi) som är så töntiga att jag nästa avlider. Om jag hade en fjärrkontroll till min radio hade jag sänkt volymen till 0 när de pratar och bara lyssnat på musiken, för den är helt okej. Men gud, det kryper i hela kroppen på mig när deras program är på. Å andra sidan vill jag ju ha något i bakgrunden när jag jobbar och i och med att jag har den sämsta radion någonsin, så får jag inte in någon annan kanal (P1, P2 & P4 räknas inte!)

MÄNNISKOR SOM SÄGER MIG/DIG ISTÄLLET FÖR JAG/DU
Precis som särskrivningen så tycker jag det låter så himla dumt och korkat när människor säger "bättre än mig" eller "bättre än dig" eller något i den stilen. Det heter bättre än du, bättre än jag, för det är en kortversion av "bättre än vad jag är". Man kan inte säga bättre än vad mig är.

HUMBLE BRAG
Inte twitterkontot humble brag, utan helt enkelt när folk ska skryta på ett ödmjukt sätt. Fast det är i och för sig värre när folk ska skryta eller hävda sig lite mindre ödmjukt. Till exempel när man får kommentarer som "Men den där låten är ju gammal, brukade lyssna på den när den var ny". Man känner lite - frågade jag? Brydde jag mig? Nja, inte precis. Eller typ när det trillar in en kommentar som "Det objektivet har jag med, fast den bättre versionen". Samma sak där - jag kände inte riktigt att jag behövde den informationen, för nu är jag glad för att jag har ett nytt objektiv/hårddisk/dator eller whatever, och då blir jag lite ledsen när du kommer och poängterar att det jag har köpt/fått inte är bra, men att du minsann har RÅÅÅD att ha det allra bästa. Jag unnar dig att ha allt, så länge du inte klankar ner på mig för att jag inte har det. Å andra sidan finns det olika sätt att säga saker och ting på, man kan ju få fram sitt budskap utan att vara elak och nedlåtande, liksom.

MARK ANTHONY & MARIAH CAREY
Egentligen får jag inte tycka illa om dessa två artister för min pojkvän, men jag gör det ändå. Varför? Jo, därför att jag bara blir illamående av att höra dem. Mariah Carey är den mest åmande människan någonsin, och dessutom gör hon sådär att hon markerar tonerna med handen, liksom när det är en hög ton så håller hon handen högt upp, också går hon ner en ton och då följer handen med neråt. Också låtsas hon att hon dirigerar musiken och det gör mig nästan psykiskt galen. Fulaste ever. Sedan Mark Anthony. Jag tycker att han har en horribel röst, jag klarar inte av att lyssna på den, den är gnällig och jobbig bara. Sedan så tycker jag att han ser fruktansvärt sliskig ut och bara   B L Ä !   Döda mig långsamt, ungefär.

Men ni får inte bli arga på mig nu, för att jag tycker såhär. Ni vet, jag är bara människa, har lite dåligt med livserfarenhet, är lite naiv och har sådana där dåliga egenskaper... Men jag slår ju inte ner folket som går på min spårvagn innan jag gått av, nej, jag skriver bara ett lite surt inlägg på min blogg istället! Och det är ju bra.

Kommentarer
Postat av: Loviisa

Sv; Känner samma! Han, Tim, eller vad han nu heter, försöker så tappert, men det blir nog aldrig samma igen.

2011-10-06 @ 08:27:03
URL: http://allthelittlethings.blogg.se/
Postat av: ANNE

SÄRSKRIVNING!!!!!!!!!!! alltså, jag får sånt jävla ryck på folk va. Hur svårt kan det vara? Dagisnivå för fan..

2011-10-06 @ 09:41:45
URL: http://favs.se/mode
Postat av: Sandra - Foto

Åh, jag blev fullkomligt kär i Fearless designen. men den stavar Länkar och Senaste inläggen konstigt: Senaste inlŠggen LŠnkar RSS-flšde



Jag lyckas inte ändra på det fast jag är inne och correctar i kodmallen : /

2011-10-06 @ 09:48:05
URL: http://sandrailssonsfoto.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är bra att avreagera sig ibland. :) Jättebra blogg förövrigt :)

2011-10-06 @ 12:41:00
URL: http://diemsmycken.blogg.se/
Postat av: The monster herself

Jag är otroligt glad att vi i min stad går in framifrån bussen och ut bak, så man slipper trängas.. :) och helt samma om särskrivning, jag förstår inte varför det kan vara så svårt att lära sig! eller stavfrl som idee eller idée. Hur svårt kan det va att fatta att det är idé. Och folk som skriver 4a. 4 är ju redan fyra liksom.

2011-10-06 @ 15:15:24
URL: http://mittminimonster.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller helt med när det gäller svenska språket. Finns nog inget jag kan störa mig så mycket på som särskrivningar, felstavningar och ord som används helt fel. Jag tror att ju mer man behärskar svenskan själv desto mer stör man sig på sådant, för jag har alltid haft väldigt lätt för svenskan men vet andra som inte alls bryr sig lika mycket. Något som var väldigt jobbigt i högstadiet och gymnasiet när man skulle skriva grupparbeten... Kan märka av det nu när jag pluggar på universitetet också att alla faktiskt inte vet hur man ska skriva texter på bra svenska och det drar ju verkligen ner ens intryck av en text man läser.

2011-10-06 @ 16:32:46
URL: http://legenwaitforitdary.blogspot.com
Postat av: julia

Haha, vilket underbart inlägg. Jag har i två-tre dagars tid stört mig mer än vanligt på folk som inte kan med att vänta (för jag antar att det är det som gäller med folk som inte väntar på att folk går av vagnen). Att folk inte kan vänta i 30 sekunder eller lite mer retar gallfeber på mig! GAH!

2011-10-06 @ 17:38:57
URL: http://juliaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Linda Olsson

HAHAHAHA! Älskar din lista! :P

På ett bra sätt alltså ;)

2011-10-06 @ 18:48:53
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Pojkvännen

Tänkte skriva ett argt inlägg till dig men istället så stannar jag hemma ikväll och lyssnar på Marc Anthony på högsta volym :)

2011-10-06 @ 18:55:38
Postat av: Isabell

Haha Mariah Carey klarar jag verkligen inte av, jag ryser (och inte på ett bra sätt) när hon tar sina isigt höga toner. Fy tusan.

2011-10-06 @ 20:28:56
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Postat av: Carolina

HAHA! Jag håller med dig om det mesta förutom "jag/du", det LÅTER fel för att jag hört mig/dig i hela mitt liv. Det är lika irriterande som när personer säger "Chex" istället för Kex :P

Sedan Marc Anthony stör jag mig också på, därför blev jag lite chockad över att jag gillar Rain over me och sedan fick veta att det var han också...



Mariah Carey gillar jag inte heller rent personlighetsmässigt och sådär och jag tycker inte själv att det är så svårt att pipa på med ljus röst, det var först när jag såg henne live när jag var typ 13 år (fick biljetterna gratis) som jag insåg att hon trots allt kan sjunga. Inte så mycket mer än det dock...

2011-10-07 @ 10:34:32
URL: http://carrooouw.se
Postat av: Carolina

Sv: Haha ja, jag tillhör "mööögel"-skaran :D



Det är likaså kul med alla skillnader för vad man kallar "att MULA någon" (snö i ansiktet) har hört myllra och muddra och allt möjligt och leken "datten" (som vi säger, alltså när man jagar varandra) där säger min pojkvän (från Alingsås) jage och andra säger ju kull osv :D

2011-10-07 @ 11:16:26
URL: http://carrooouw.se
Postat av: julia

nu blev kommentarerna helt under fel inlägg, men äh!



sv; Vad kul att du gillar den! Men attans vad synd på lipplumpen! Vad köpte du mer från elf? :)

2011-10-07 @ 14:09:09
URL: http://juliaingvarsson.webblogg.se/
Postat av: Maggy

Herregud, håller verkligen med om alla grejer i din lista! Kollade på videon med Mariah också, HAHA herregud.. :'D

2011-10-07 @ 15:45:16
URL: http://maaggy.blogspot.com
Postat av: Ditte

Trodde att det bara var jag som är "gammal" som retade mig på detta. Heja Sanna! Du skrev vad jag tänker.

Härligt! Och du är UNG!!!

Ha det bäst!

2011-10-07 @ 23:36:39
URL: http://akker.blogg.se/
Postat av: emelie

Jag håller så med dig om de två första punkterna. Folk som ska gå på innan man går av, irriterande! Sen även om man går och så den som går framför stannar plötsligt mitt i vägen, varför gör man så?! Och särskrivningar, dödligt irriterande!

2011-10-09 @ 18:18:57
URL: http://primadonnajordgubbssylt.blogg.se/
Postat av: Blopparna - Alexandra

Hahahahaha, du är "jätte rolig"... hahaha! Jätterolig menade jag givetvis ;)

2011-10-10 @ 18:15:58
URL: http://blopparna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0