in a hurry



Ibland har jag verkligen 0 tid på morgonen, för att jag hellre ligger och snoozar ett par minuter extra än lägger ner tid på att sminka mig och fixa håret. Jag är en väldigt morgontrött människa, helt enkelt. Därför har jag kommit på en fixa-på-fem-minuter-kur. Då lägger jag först på ett lager kastanjevatten i ansiktet med en bomullsrondell/pads eller vad man vill kalla det. Sedan när det har torkat (mycket viktigt att det får torka) lägger jag ett tunt, tunt lager bronzing puder (mest för att kastanjevattnet har en ton som inte alltid ser helt naturligt ut ihop med min hud). Efter det blir det lite grann med rouge, mascara på de övre fransarna (till vardags har jag bara mascara på övre fransraden), och sist men inte minst ett lager med det genomskinliga lip glazet från e.l.f, som har lite mint eller något i sig så att det pirrar behagligt i läpparna. T A A D A A A - klar på 5 minuter!
Trackback
RSS 2.0