Som min farmor



Gammalt fotografi och en gammal bild.
Saknar dig, farmor.



Jag har aldrig förstått det, förrän nu. Att min farmor antagligen rökte under fläkten när jag var liten och såg på TV i deras TV-rum. För ibland så tänder Daniel eller Katy sina cigaretter inomhus och det luktar precis som farmor. Och jag ser köttbullar med hennes gudomliga brunsås, potatis och ärtor framför mig. I arv från henne hade jag velat ha receptet. Haha.

Men det är nästan så att jag vill uppmuntra Katy och Daniel att tända ciggen på gasspisen, för det luktar farmor. Fast det vågar jag inte riktigt. Många tycker ju att cigarettrök luktar äckligt, jag tycker det också, när man till exempel går förbi någon som röker på stan. Då får jag nästan ont i magen. Men när någon röker inomhus så luktar det gott. För det luktar ju farmor.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fin bild på 2 fina människor. Kram

2011-03-04 @ 11:31:51
Postat av: Mirre

ja, man kan få minnen av många udda grjer, söööt din famor ser ut med dig i knät =D

kramar

2011-03-04 @ 14:41:18
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: IDAWA

Söt bild!



Det är jobbigt att sakna.. Men man får tänka på alla bra minnen man har tillsammans ♥

2011-03-05 @ 12:12:52
URL: http://idawa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0