Tävlingstips



Många har börjat anordna tävlingar i sina bloggar, och därför tänkte jag ge ett tips. Många, jag däribland, gillar inte att lägga ut på sin blogg att man är med och tävlar om någonting. Därför så är det smart att göra som jag gjorde när jag hade min första tävling med sumopix (det var faktiskt företaget i sig som föreslog detta sättet, och jag har efter det valt att alltid göra på detta sätt):

De tävlanden får olika poäng genom olika steg;
1 poäng om man är med och tävlar (kommenterar inlägget), då har man en chans i utlottningen.
Två chanser om man länkar bloggen samt företaget via facebook, i News feedet. Då har man två chanser i utlottningen.
Tre poäng om man själv lägger ut ett inlägg på sin blogg där man länkar bloggen som har tävlingen samt företaget.
Förklara reglerna för företaget när du ansöker om att få hålla i en tävling, antingen går de med på det eller ej, men har inte varit med om att något företag tyckt att det är en dålig idé!

Jag lovar er att fler kommer delta om man gör på detta sätt!
Trackback
RSS 2.0