Midsommarhelgen

BILDER FÅR NI I ETT ANNAT INLÄGG, JAG ÄR FÖR TRÖTT, DET ÄR FÖR VARMT OCH AAH, JAG ORKAR INTE LÄGGA UPP NÅGRA IDAG!


Vi har definitivt haft en bra midsommarhelg. Den började som sagt i fredags med alla förberedelser; mat, tårta, kransar m.m. Igår skedde en del missöden (jag tappade då ut all mat mitt på Oxford Street, sedan stod jag där och grät i ett par minuter med köttbullar, snaps och potatis över hela mig. Samt att mitt kort blev spärrat och värdföräldrarna hade glömt sätta in pengar till mig) Hur som helst. När vi väl kom till Hyde Park tittade solen fram, och vi hade det så bra man kunde ha det. Jag har aldrig varit så svensk som igår, det kan jag lova er. Det shottades vidrig Absolut (för att snapsen gick i backen nere vid Oxford Circus alltså), det åts äcklig sill, jag skämde ut mig och höll i dansen runt stången, gapade så att min röst nästan sprack, och skrålade ut pinsamma snapsvisor. Ja, det kunde liksom inte bli bättre. Jag var en dräggig svensk på midsommar helt enkelt. Och jag kände verkligen att dagen avslutades perfekt med lite pizza, ett glas vin och och Fizzy i mitt knä. Den lilla kissekatten gör mig galen, så söt den är! Och jajuste, Andrew var där också, haha, men katten var ju viktigast för mig. Drog mig hemåt vid tolv, sov på bussen hem och däckade efter ett par Vänner-avsnitt och några söta sms från kvällssällskapet.

Idag har vi hängt vid Ladies Pond på Hampstead Heath, vilket är en sjö som endast kvinnor får bada i. Kändes som att man förflyttats 100 år bak i tiden när man stod på kö för att få hoppa i vattnet. Allt var kontrollerat av kvinnliga badvakter, och man fick inte prata i telefon på solslänten, inte röka, inte dricka och aah.. Det var bara en skitrolig upplevelse faktiskt. Åkte hem och duschade (svettades som en liten gris i värmen), och åkte sedan till Camden med Helena. Vi åt lite kinesmat och satt och pratade i någon timme innan vi åkte hem igen. Nu har jag mest suttit och tagit det lugnt på mitt rum (som är en bastu), och ska lägga mig om en stund. Några Vänner-avsnitt och sedan blir det natten. Vaknade nämligen sju imorse och kunde inte somna om (så jag roade mig med FBI's 10-i-topp-efterlysta-lista, mycket intressant!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0