Att äta inför sin värdfamilj



Jag tror ärligt talat inte att jag träffat en enda au pair som känner sig bekväm med att laga och äta mat inför sin aupairfamilj. Inte jag heller för den delen. Har börjat äta mycket mindre sen jag flyttade hit (vilket man kan se som både positivt och negativt i och med att jag annars äter jäkligt mycket, för att jag är en "jag-äter-för-att-det-är-gott-inte-för-att-jag-är-hungrig-person"), mest för att jag alltid bara äter en portion och inget mer. Jag vågar inte ta mer mat, även om jag blir tillfrågad. Det kommer som en reflex, det där No-thank-you-I'm-good:et. Vanessa och jag pratade mycket om det när vi hade dejt i måndags, och vi pratar nästan alltid om maten när vi ses.

Anledningen till att jag skriver detta just nu är för att jag sitter i soffan, känner mig lite svimfärdig för att jag inte ätit lunch, men jag kan inte med. Inte när de är här, tittar på, ser vad jag plockar fram, vad jag använder till min mat. De säger aldrig någonting, men ibland kan man bara få för sig att "himlans, jag kanske inte borde tagit den där avokadon/kycklingfilén/infrysta köttfärssåsen". Det är det svåraste med att bo i en familj tycker jag. Maten.

Kommentarer
Postat av: linnéa

sv: Tack så mycket! Ja det gör vi absolut, jag är taggad på svensk midsommar!



Och ja, jag förstår verkligen vad du menar med maten. Det har blivit sjukt mycket bättre den senaste tiden, men då har jag ändå varit här i tio månader.

2011-06-22 @ 17:44:18
URL: http://liyah.devote.se
Postat av: Marie

Förstår till fullo, man känner ju nu snyltar jag på deras mat. Men de tänker säkerligen inte så, men förstår



kramar

2011-06-22 @ 23:44:32
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: linnéa

sv: Ja, det är faktiskt en fördel att de äter i princip allt de blir serverade. Lilltjejen är ibland lite kinkig, men får hon bara gnälla lite så äter hon upp sen.

Jag förstår att det blir lite segt när man bara får värma/laga "tråkig" mat till barnen. Det är matlagningen jag ser fram emot när jag jobbar, haha!

2011-06-23 @ 10:18:15
URL: http://liyah.devote.se
Postat av: Marie

Tack så mycket =D



vad tycker du om min nya design då ;)

kramar

2011-06-23 @ 11:28:08
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mimi

Hej Sanna!



Tusen tack för dom fina designerna du lagt ut.. Jag snodde en (;



Har bara en fråga..

Där det står "Kommentera inlägget här" så försvinner ä:et och blir konstig text, högst upp där man kan välja inlägg, arkiv, länkar mm.. Vad kan detta bero på?

2011-06-23 @ 11:29:36
URL: http://mimibodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0