2 frågor



Läsarfråga:
1. Är lite nervös över hur första dagen med min au pair familj kommer gå till.. börjar man jobba med en gång då jag kommer anlända mitt på dagen eller får man oftast tid att installeras sig och jobba dagen efter? Hur var det för dig? Tyckte du att det var jätte jobbigt att helt plöstligt befinna sig hos en okänd familj och kände du press över hur barnet skulle reagera, om han/hon skulle tycka om dig eller så? Kan du inte lite fort berätta om hur det kändes första dagen, vad du tänkte och kanske ge tips på hur man ska komma igång med arbetet och tips på vad man ska tänka på de första dagarna, hur man ska bete sig osv.
2. Sen undrar jag även om Spotify finns i England? Har fått för mig att det inte gör de..

Sanna svarar:
1. Under min första dag jobbade jag inte. Jag kom på en vardag, så att jag hade hela dagen på mig för att kunna installera mig i mitt rum och sådär medan barnen var i skolan. Sådant är ju individuellt för varje fall, och det gör man upp innan. Så det är bara att slänga iväg ett mail och fråga. Inga frågor är dumma frågor. Jag tyckte självklart att det var lite olustigt till en början, innan jag lärde känna dem, men min värdfamilj är otroligt välkomnande och vi åt middag tillsammans andra dagen och satt och pratade ett par timmar. Mer om hur det var för mig kan du läsa i min kategori Au Pair.
2. Ja, Spotify finns här. Antingen får du ha kvar att du bor i Sverige och då be någon som bor i Sverige logga in varannan vecka, eller så ställer du in på att du bor i UK och har då engelskt Spotify. Skillnaden är att det är andra upphovsrättslagar här, så därför finns inte all musik som finns i Sverige, och tvärtom. Sedan måste du antagligen ha engelskt bankkort för att kunna betala för Premium. Lycka till med allt!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

åh, vill vara au pair så mycket!

2011-06-14 @ 12:41:47
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/
Postat av: Sandra.P

HeejHeej

Jag är lite av en nybörjare när det gäller fotografering och jag undrar vilka inställningar du hade på bilden ovan med jordgubbarna? Jag älskar bilder som har det slags ljushet över sig men jag får inte till det själv när jag ska fota. Skulle vara guld värt om du kunde hjälpa mig lite =)

2011-06-14 @ 21:05:59
Postat av: Veronica

Gött! =)

2011-06-15 @ 12:00:20
URL: http://veronicahagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0