Soy latte

Why don't you be the artist
And make me out of clay?
Why don't you be the writer
Decide the words I say?



Therese och jag har haft Starbucksdejt nu på kvällen. Jag tog en sojalatte och min favorit till sockerbomb... Chocolate Chunk Cookie. Jag måste verkligen sluta äta den där kakan, men den är så förbannat god! Dock kanske jag kompenserade lite med sojamjölken? Vi kan väl i alla fall låtsas?

Det har varit en skön men helt utmattande dag.
Jag har skurat halva huset känns det som (kakelfogar och ugn), men jag gillar att städa numera. Jag gillar att se resultat (så mamma, om ni slutar städa hemma kommer jag städa, men inte annars...) när jag skrubbar, jag är knäpp på något sätt.

Nu på kvällen har vi ätit en supergod noodleröra med tigerräkor och sweet & sour-sås. Det är mycket thaiinspirerad mat i den här familjen, och det gillar jag! Vi kollade Arsenal-Leeds och pratade om allt möjligt. Ibland känns det som att jag har känt dem hur länge som helst. Det känns nästan som att jag kan berätta allt för dem. Det är så underbart att ha klickat så bra med dem. Gör hela min tillvaro perfekt.

Nu har mer än halva veckan gått, vilket betyder att det snart är weekend. Fredag är det utgång, lördag ska jag bjuda Therese på svensk middag (eller ah, min uppfattning av svensk) samt grönsaker och chips. Vi ska ha sleepover.

Kommentarer
Postat av: caroline

Jag var också "beroende" av Chocolate Chunk Cookies när jag bodde i London, man kunde köpa sånna på tex Watirose.. Livsfarligt! haha..

2011-01-20 @ 09:42:52
URL: http://carolinehelenalinnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad mysigt ni skall ha på lördag:)

2011-01-20 @ 10:29:29
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Emma

ÖNSKAR jag kunde gå in för det helhjärtat men det är så svårt. Jag älskar ju mat och godsaker, men egentligen så väger vikten mer och jag borde kämpa hårdare, men jag orkar bara inte ibland :( jag vet att jag måste för att någon gång kunna trivas med mig själv och slippa må dåligt och allt, men ibland tror jag inte att jag ska klara det... :/



Nej, jag är för kär för att flytta ifrån Danny, så jag blir kvar här :'D

2011-01-20 @ 12:21:44
URL: http://emmabroman.blogg.se/
Postat av: Mirre

vad duktig du är som städar åt dem, vad nöjda de ska vara med dig.



Låter som en toppenhelg

kramar

2011-01-20 @ 14:11:42
URL: http://myflowergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0