self confidence



Sitter och googlar på lite bra självkänsla-böcker. Är inte jättepigg på att läsa Mia Törnblom, är lite anti henne. Däremot har jag hittat en annan författare som verkar vara väldigt duktig och precis det jag söker. Marta Cullberg Weston skriver böcker om självkänsla, och utifrån vad som står på Adlibris hemsida så verkar det vara en grym bok.

Under den vuxna ytan hos de flesta av oss finns olika sorters inre barn. Det kan röra sig om inre barn som inte blivit sett och som därför inte tror att det är möjligt att älska. Andra bär kanske på ett skamfyllt inre barn eller på ett inre barn som känner sig underlägset och otillräckligt. Det medför att man är sårbar för speciella situationer och reaktioner från andra människor man kan reagera oproportionerligt starkt på vissa saker, man riskerar att bränna ut sig i sina försök att duga, man beter sig irrationellt och har låg självkänsla.

Så den har jag bestämt mig för att beställa. Känner att jag verkligen måste jobba med mig själv och min självkänsla och självtillit, som jag skrev häromdagen. Jag har också insett att jag verkligen måste börja träna för att få ut all frustration. Jag har ju köpt ett gymkort men skyllt ifrån mig på allt annat istället för att träna. Först var det att jag inte hade nånstans att bo, sen var det att jag skulle flytta... nu har jag ingen anledning att inte träna.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: tack så mycket!! :) jag har spelat i ungefär 6år :)

2011-12-08 @ 11:50:02
URL: http://dancingallday.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hej gumman.

Tappat bort din mailadress.. Du gjorde en design till mig för ett tag sedan och kunde hjälpa mig med att sätta in en text om "vem är agapi?". Det har tagit mig lite tid att skriva ihop detta då både jag och sonen varit sjuka men nu är den gjord och jag undrar om du kan hjälpa mig med detta nu?!



Kram. Michaela.

2011-12-08 @ 12:29:34
URL: http://agapi.webblogg.se/
Postat av: ANNE

Usch, jag känner också att jag är "nere i en svacka". Tränar inte heller, fastän att jag VILL komma i form. Men det är så mycket enklare att dricka cola framför tvn.. Nä fan, vi får peppa varandra Sanna! Vart har du gymkort förresten??! (Vi kanske hade kunnat bli träningskompisar till och med?)



SV: Tack, vad gulligt av dig :D

2011-12-08 @ 13:03:44
URL: http://favs.se/mode
Postat av: Justkilled | ANNA

Känner precis likadant! :( Du är iallafall jättefin! kram!

2011-12-08 @ 17:49:36
URL: http://justkilled.se
Postat av: Isabell

Jag har precis läst ut Mia's Mera Självkänsla och den är grym! Tänkte jag bara säga : )

2011-12-09 @ 18:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0