Chilli & lime-sauce

Jag är helt besatt av kalla såser, och föredrar att göra dem själv. Så här kommer ett recept på en av mina absoluta favoriter; nämligen chilli och lime!

Du behöver:
Sweet Chilli Sauce (Icas eller Santa Marias till exempel)
En lime
Matlagningsyoghurt/turkisk eller grekisk yoghurt
Vitlöksklyfta
Salt & peppar

Gör såhär:
Häll i matlagningsyoghurt i en skål. Blanda sedan med ganska mycket Sweet Chilli Sauce. Såsen ska bli lite orangefärgad. Riv skalet från ungefär halva limen och blanda i detta i såsen. Pressa en vitlöksklyfta (ta så mycket du gillar, jag älskar ju vitlök, så jag har i ganska mycket även om det inte smakar så mycket på grund av de andra ingredienserna) och häll i salt och peppar. Smaka av. Den ska smaka lite sött och lite "lajmigt".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0