Fråga & svar



Frukostbild från i höstas; rostat bröd med honung, ett glas juice och te.




› bor du ännu i london? :)
› kan du säga vad ni äter till fukost, lunch, mellanmål och kvällsmat?
› vad finns det att göra i london?


› Japp, jag bor kvar här och har tänkt göra det ett bra tag framöver.
› Till frukost får jag äta vad jag vill, men jag tror att toast är det vanligaste. Alltså en rostad macka med sylt eller honung. Eller granola - müsli, gröt eller något i den stilen. Yoghurt finns självklart också. Allt finns här. Lunch är en lite lättare måltid, där äter många soppa och macka till exempel. Mellanmål tror jag inte så många äter, utan det är snacks istället - chips, frukt, någon form av bar eller liknande. Kvällsmat/middag är som i Sverige, men man äter senare här vad jag har förstått. Barn kanske äter vid 5-tiden medan föräldrar och vuxna äter vid 8-9 på kvällen. Då är det ofta ett rejält mål mat som gäller, så ingen kvällsmat behövs.
› Det finns otroligt mycket att göra här... Shopping, sevärdheter, musikaler, parker. Allt finns här, så den frågan får bli mer konkret för att jag ska kunna svara på den, hihi.
Trackback
RSS 2.0