Önskeinlägg - Hur fungerar Twitter?



Fick en fråga om inte jag kunde berätta lite om Twitter och vad det går ut på, för det var en tjej som funderade på att skaffa det.

Twitter är som Facebook, fast uteslut allt förutom statusuppdateringarna. Man kan alltså bara göra statusuppdateringar på Twitter och inget annat. Man kan sedan följa folk (här hittar ni mig om ni vill följa mig) och folk kan följa dig. Det är egentligen helt meningslöst, om man nu inte har ett bekräftelsebehov i form av att alla hela tiden ska ha koll på vad man gör.

Jag har twitter för att ni, här i menyn, ska se vad jag sysslar med. Ni kanske undrar varför jag inte har uppdaterat på ett tag - då kanske jag har en twitteruppdatering som berättar att jag är och shoppar, eller att jag städar mitt rum eller whatever.

Man kan sedan ha det på mobilen och uppdatera via mobilen om man är ute på något äventyr. Jag har Twitter-appen till min iPhone, och det finns säkert apps till andra. Om man har internet på sin mobil så ska det fungera, eller då fungerar det för mig. Då är det bara att ta sig in på twitter.com och logga in.

Kommentarer
Postat av: Melina

Tackar :)



blev faktiskt nöjd, för en gångs skull :D

Kram :)

2010-09-21 @ 19:57:52
URL: http://mencepe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0