Att vara eller icke vara... arbetslös?


Jag har fått lite jobb faktiskt! Jag ska jobba extra ett par dagar till på Intersport, så att jag har några lappar att leva på i Australien i oktober/november. Och sedan efter det tror jag att jag åker till Norge. Japp, ni hörde rätt, jag tänker åka till Norge. Kanske högst ett år, leva billigt och spara pengar. Man tjänar ju bättre där, fast man lever dyrare, så därför tänkte jag vara snål i ett år. När jag kommer hem kanske jag har råd med en bostadsrätt, det är drömmen i alla fall. Eller en insats är ju bra, så kanske jag får ta lån på resten. Stockholm, Göteborg eller Malmö? Vi får se. Jag vill ju bo i Stockholm.

Hur som haver. Jag hoppas att någon gör mig sällskap dit, för det mesta finns faktiskt kvar när man kommer hem. Undantag finns självklart, men jag tycker att ett år i Norge hade varit perfa för alla, speciellt när man får mig som roomie och sällskap.

Jag har även fått ett extraknäck på lördag, men jag berättar mer om det senare.

Kommentarer
Postat av: Mirre fotande hundtoka

Jag tycker att du satsar helt rätt. Man ska satsa medans man är ung, (låter som jag är pensionär), haha. Men ja du hajar, hehe



kramar

2010-09-22 @ 18:22:00
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Mirre fotande hundtoka

Hoppas att du får med dig ngn då =D. Det vore ju mykt roligare, när har du isåfall tänkt flytta?



kramar

2010-09-22 @ 18:27:58
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Frida

åh, låter bra! skönt att du fått lite jobb, och Norge- det låter ju kanon!

2010-09-23 @ 08:41:29
URL: http://fridaamanda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0