Vad finns i London?

Clinique
Det var ett tag som jag var lite skeptisk till om det faktiskt skulle finnas. Och när jag gick in på deras hemsida kunde jag först inte hitta det. Jag var enormt ledsen där (jag kan inte leva utan deras redness solutions serie) ett tag, men sedan hittade jag det. Det kändes självklart att det skulle finnas!

MAC
Jag älskar MAC's produkter. De finns ju här i Sverige, men ack så dyrt det är. Det är verkligen mycket billigare i England och jag har en svag aning om att jag ska uppdatera alla mina produkter, från bas till partysmink med bara MAC. Hade varit en dröm. Lovely.

Abercrombie & Fitch
Att komma till en A&F-butik i en större stad är så underbart tycker jag. Butiken på Fifth Avenue i NYC är en dröm, den är så amerikansk det kan bli om ni frågar mig. Kö in till butiken och i dörröppningen står en hottie och spänner sina solbrända muskler. Funkar helt okej för mig. Jag har bestämt mig för att uppdatera min garderob med ett par snajsiga nya jeans (hade ett par därifrån och undrar lite i mitt stilla sinne var de har tagit vägen...) och lite parfym. Älskar verkligen deras parfym "8".

Victorias Secret
När jag först surfade in på deras sida fick jag erfara att VS vill förbli amerikanskt och därför inte vill öppna butiker i Europa. MEN! De har öppnat på Heathrow, Stansted och Gatwick. Alltså får jag besöka deras butiker och öka på mitt förråd med lipgloss när jag ska flyga dit och hem!

 

Forever21
Det är helt galet att Forever21 typ bara finns i USA förutom en massa arabländer och borta i Singapore/Indonesien/Thailand (vilket får mig att fråga mig själv varför jag inte var där i Bangkok 2007?!). Varför finns det inte i Storbritannien? Men i Oman och Förenade Arabemiraten? Inte okej. Jag har i och för sig inte hittat jättefina grejer där när jag har besökt butiken, men när man kollar via internet så vill man ju bara dö. Antagligen beror det på att det är annorlunda och att man vet att inte alla kommer ha på sig plagget när man går på stan...

Sephora
Ännu ett amerikanskt märke som försöker förbli amerikanskt. Jag förstår inte riktigt varför amerikanerna bara öppnar affärer i Asien... Jaja. Sephora är lite som Kicks, fast lite bättre också. Jag älskar att ströva omkring där och bara kolla på allt smink, alla parfymer och alla makeup brushes. Love it. Men det blir inget med det i London, vilket är sjuuukt tråkigt!

Fanny Michel
Ja, jag hade ju inte direkt förväntat mig att min favoritboutiqe skulle finnas i London. Men jag är ledsen ändå. Jag älskar verkligen Fanny Michel. Det är den bästa boutiqen som finns (om du åker till Göteborg så ligger den på Vallgatan, precis bredvid Viktoriapassagen). Där kan man alltid hitta vad som helst som är "bra att ha" och även saker som faktiskt är bra att ha. Mina snygga jeans med blommiga lappar kommer därifrån. Fast de är från VILA, men det är ett underbart urval av varor som Fanny Michel köper in. I will miss it.


Kommentarer
Postat av: Michelle

De kanske finns i de där "arab" länderna som du så fint kallar de för att de är fler som shoppar där?

2010-11-24 @ 08:37:19
URL: http://killthepinkyswear.blogg.se/
Postat av: helena

är helt förälskad i forever21.. handla nog en halv garderob där när jag var i USA men kunde heller inte finna det i London i somras. Men så gick jag in på F21:s hemsida och jo där ska finnas en liten butik i london!!

Här är adressen:



Birmingham Bullring (England)

MSU 8-9, Levels 7&9 Bullring

Birmingham, West Midlands

Phone: (44) 121 616 2169

2011-01-06 @ 17:59:21
URL: http://twitter.com/helenamedh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0