Svar på frågor, del 3 Design & Photoshop

Varför gjorde du så att man inte kunde markera text på din blogg?
Hm, det har jag inte gjort, däremot är det något konstigt i den sugiga webbläsaren (seriöst, ni som har Internet Explorer borde ta er en riktig funderare på hur dålig den faktiskt är) Internet Explorer som gör att man inte kan markera.

Kommer du lägga upp videoguider när du är borta?

Självklart! Videoguider är min bloggs nisch, så of course!

Hur får man texten : "Kommentarer" , större än "tracksback", "permalink" och resten som står under inläggen?
Bara att använda sig av vanlig HTML. Jag har hur man gör texten större, kursiv, tjock osv i mitt inlägg om HTML-grunder vilket finns bland mina bloggtips.

Ljusrosa länkfärg mot vit bakgrund e svårläst, inga planer på att ändra så det blir mer lättläst och synligare?
Jo, jag har varit lite lat sedan jag installerade denna design. Jag har helt enkelt inte orkat. Men jag ska snart göra en ny design (i samband med flytten till London) och då kommer det bli annorlunda!

Vad har du för typsnitt på din entrybody?
Jag har Tahoma!

Hur får man en sån här "meny" som du har där uppe där det står Start, foto, tips, läsvärt och kontakt, UTAN dropdown?? Och hur bytar man färg och så??
För att ta bort dropdownen tar du bort alla länkar, som står som "länk 1", "länk 2" osv. Du kan se i mina koder som jag har lagt att det finns vissa "överkategorier (som inte blir dropdown)", gör så att alla länkar i dropdownen (alla överkategorier) ser ut så. Kan göra en video om det. Och för att ändra färg osv på dropdownen så pillar du med stilmallskoden!

Jag har en fråga angående koder. Jag har verkligen försökt att fixa en kod som gör så att i slutet av bloggen att det står "tidigare inlägg" o.s.v.
Du kan bara ha tidigare inlägg på kategorisidan, inte på de andra sidorna (framsida, arkivsida och inläggssida).'

Vart laddar du ner dina typ snitt ngn stans ?? :) ch penslar mfl ? ?
Typsnitten är främst från dafont.com och penslarna kommer oftast från deviantart.com

Tänkte fråga hur man kan typ "kopiera" ikonern/pixels eftersom du har högerklicksskydd :D♥♥
Man kan inte göra det för tillfället, men i mitten av december kommer en popup som går att kopiera från!

Hur får du rundat hörn högst upp vid menyn?

Jag lägger till en bild längst upp. Kan lägga upp en video om det!

Vet du hur man får texten i menyn till en ny rad att inte allt skriv efter varnadra (liksom i kodmallen) ?

Bara att skriva <br>

Jag har det lite svårt med att ändra stil o färg när det gäller rubrikerna tex. länkar o kategorier & rubrikerna när man ska skriva kommentar tex. Ditt namn , Din blogg

När du ska ändra färg på rubriken kollar du under Entry Headers. När du ska ändra färg och stil på rubrikerna i menyn kollar du under navheader och när du ska ändra på kommentarerna kollar du under commentheader, commenttext och commentmeta. Det mesta av detta finns bland mina bloggtips, så kolla gärna där!

Tänke höra med dig, i vissa inlägg gör du "streckade pilar" i exempel outfit bilder osv. tänkte höra med dig om du kan berätta i ett inlägg hur man gör dom?

Självklart kan jag göra det!

Kan inte du säga några bra typsnitt som du brukar använda här i bloggen?
Learning Curve, Redensek, Sweetie Pie och Cutie Pop är mina favoriter!

Hej! jag undrar om du gör blogg designer??

Nej det gör jag inte, inte längre.

Om jag vill ha normal text och inte tjock hur gör jag då, alltså jag måste ha html inte font-weight utan normal html, tack på förhand.
Använd bara vanlig html <b>Text</b>. Sånt kan du kolla bland mina html-grunder under bloggtips!

Hur får jag sökrutan på samma rad som ordet sök?
Hm, prova att använda dig av guiden "ändra utseende på sök/kommentarsfält".

Jag råkat vänstercentrera min förstasida och jag lyckas inte rätta till det.

Jag skulle prova att lägga till left: 50px; eller något liknande under #wrapper i stilmallen.

Jag kollade på klippet om att centrera bloggen men det funkar inte ; ( Det är inte så att du kan skriva hur man ska göra?
Självklart kan jag göra det. Men du kan annars lägga till left: 50px; och ändra siffrorna till vad du tycker blir bra.

Jag tror inte du har gjort ett inlägg om hur man får bubblor kring inläggen? Men kan du göra en tutorial om hur mn lfår in dem på bloggen och hur man gör dem i photoshop?

Självklart kan jag göra det, står på min lista med designtips som jag ska göra!
ljusrosa länkfärg mot vit bakgrund e svårläst, inga planer på att ändra så det blir mer lättläst och synligare?

Kommentarer
Postat av: PAUSE

du har ju sjukt söt och fin blogg så det är ju klart att folk ställer frågor :P måste kännas roligt

2010-11-16 @ 09:31:38
URL: http://www.finest.se/pause
Postat av: Siri

Hej! Ville bara säga att du har en fin blogg som hjälper mig mycket med bra tips och att det var tur. För jag hade själv problem med nåra saker och hittade din sida och nu finns mycket fin o bra tips här! :)



tack för en bra blogg!

2010-11-16 @ 10:19:18
Postat av: mirjana

SV: tack för ditt svar tjejen! Har alltid funderat över det, dom ser ju för fan mer löjligare ut än vanligt med den saken på näsan. kram

2010-11-16 @ 12:32:51
URL: http://zajkovic.blogg.se/
Postat av: PETRAH AKA SHORTY

Hur gör du så bordern är innanför på både content och side? :D

2010-11-16 @ 13:10:16
URL: http://shortys.se
Postat av: Nathalie

Vännen.. Nu var det längesen jag satt fast, men nu gör jag de igen, så jag får fråga dig om hjälp. Rubrikerna i inläggen har vit bakgrund, lika så inläggen med, men imellan där e de rött, men jag ville få även de vitt, hur gör jag? :D Kramisar

2010-11-16 @ 13:27:54
URL: http://sweetncute.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Titta min nya juldesign, vad tycker du om den? :)

2010-11-16 @ 16:32:09
URL: http://sweetncute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0