Svar på frågor, del 2 personligt

Varför är du så söt?
Hihi, bra fråga. Tycker själv inte att jag är speciellt söt.

När började du fota?
Jag gick Foto A i tvåan på gymnasiet, och där började jag lite smått, det var för två år sedan. Sen fick jag min kamera på julafton 2008.

Drömjobb?
Jag vill bli Art Director med inriktning på webben, så webb-AD.

Var i australien var du? Kan du tipsa om något häftigt ställe som måste besökas? Hur varmt var det ungefär?
Jag var i Sydney och Cairns (Port Douglas och Barriärrevet). Barriärrevet måste besökas, om man åker dit utan att besöka det så tror jag verkligen att man missar något! Min mamma var väldigt angelägen om att vi skulle åka upp och snorkla där. Det är dyrt, men jag tycker helt klart att man ska prioritera detta. Det beror på vart du är, plus vilken tid på året det är. När vi var i Port Douglas var det säkert en 30-35 grader, men det är mer tropisk hetta där. I Sydney är det mer kvavt. Om man är nyfiken på mer exakt temeperatur är det bara att kolla en vädersajt!

Vilken är din största dröm här i livet?
Wow, svårt. Jag tror nog att det är att älska mitt framtida jobb. Jag tror att det mesta löser sig bara man gillar det man sysselsätter sig med!

Om du var en kille vad skulle du då passa på att göra?
Haha, det har jag aldrig reflekterat över faktiskt... Hmm... Kanske spela ishockey och ta ut alla min aggressioner. Jag vet verkligen inte.

Har du några favorit bloggar, både inom foto, mode och allt annat?
Inom foto får det nog bli aphoto.se, inom mode och liknande blir det nog sandra rainea & emma broman. allt annat är blondinbella, helt klart. sedan gillar jag absolut boston, tess montgomery om man bortser från de jag har i läsvärt uppe i dropdownen.

Om du blev fast på en öde ö. Vad skulle du då ta med dig? Max 4 grejer.
Dator, uppkoppling (som ska funka), en vän och en flaska vitt vin. Lär ju inte stå mig så länge, men om man hamnar på en öde ö får man ju leva livet så bra man bara vill. Det lär ju aldrig hända mig ändå. Haha.

Vad har du för favoritklädsel?
Hm, svårt där med. Jag brukar ha byxor och nån söt topp, eller så. Något som inte är helt vanligt. Nu är jag dock inne i ett projekt som går ut på att jag ska försöka förnya min garderob. Skriver säkert mer om det snart, hihi.

Vad fotar du med?
Jag fotar med en Nikon D40. Läs mer här.

Har du någon favoritkamera och någon drömkamera?
Hm, favoritkamera måste ju bli min egen D40, och drömkamera... Jag vet inte - någon bättre? Jag tycker min funkar bra som den är, hihi. Köper hellre fler objektiv till den

Vilken kamera rekomenderar du?
Alltså jag är verkligen ingen expert på kameror, men jag tycker man ska börja med en nybörjarkamera och lära sig den, och sedan kanske byta upp sig. Alltså betala mellanskillnaden till en bättre kamera om man säljer sin gamla. På så sätt är det lättare att lära sig kameran, för det är ju ingen idé att ha den om man inte förstår inställningarna.

Kommer du blogga när du är i australien?
Ja, det har jag väl gjort hyfsat bra, right? Hihi.

Hur länge har du bloggat?
Hm, jag har nog bloggat i nästan 3 år tror jag, om man räknar in alla mina bloggar. Som jag har varit seriös med.

Hur kom du fram till namnet "sannasrum" ?
Jadu... Bra fråga, jag minns inte riktigt faktiskt. Jag ville ha ett nytt namn till bloggen när ja bloggade på devote. Admireattire (typ avguda kläder på svenska) var för krångligt och fult. Så jag surfade omkring, kollade på bloggar. Hittade Englas Showroom, och på den tiden var min blogg mest en outfitblogg (jag var helt galen med outfits och hade nya kombinationer varje dag i flera månader, förstår inte hur jag lyckades) och tänkte att showroom var ju coolt. Fast det var för likt Englas... Så jag kom på rum till slut, också blev det Sannas rum. Lätt att komma på, inga krusiduller!

Kommentarer
Postat av: Melinda - mamma till Julia

Tack Sanna!! =) Det värmer att höra det från dig som är så himla duktig!! :)

2010-11-15 @ 22:01:41
URL: http://melindaochjulia.blogg.se/
Postat av: Charlotte

såå du är hemma?? : )

2010-11-15 @ 22:42:00
URL: http://charlottethoren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0