Svar på frågor, del 1 London

Hur länge kommer du vara i London?
Vi har sagt 9 månader till att börja med, så får vi se sedan!

Var i London kommer du bo?
Jag kommer bo i en del som heter London Borough of Barnet, och närmaste station är Golders Green. I väst har jag Harrow och Brent, i sydost har jag Camden och Harringey och sedan är det Enfield i öst. Har googlat lite, och hittat bland annat detta.

Får jag komma och hälsa på dig i London?
Självklart! Dock kan man inte bo hos mig, i och med att jag bor i en familj. Men jag ska kolla upp billiga hotell/hostels så att alla kan komma och hälsa på. Flyger gör man billigt med Ryan Air till Stansted Airport.

När åker du?
Måndagen den 29:e november går mitt flyg.

Hur fick du kontakt med din familj?
Jag var medlem på en sida som heter aupair-world.net. Där kan man få kontakt med familjer och sedan får man lösa allt själv. Det är mer en förmedling, och inte en agentur som fixar allt för dig.

Ska du plugga när du är i London eller när/om du kommer tillbaka till sverige?
Jag ska helt klart plugga någon dag, men jag åker till London för att jobba. Sedan kanske jag pluggar lite vid sidan av, vi får se vad som fungerar!

Varför höll du det hemligt från bloggen så länge?
Jo, därför att jag kände att jag inte ville berätta förrän det var helt spikat, men i och med att jag var säker på att jag skulle åka till någon familj, så kunde jag reta er lite och göra er nyfikna!

Hur kommer det sig att du ska till både australien och london? För ett tag sedan skrev du att du var tvungen att välja.
Skrev ett inlägg om det - jag kom i kontakt med en familj (som antagligen inte fanns på riktigt, eller var riktigt konstiga) som ville att jag skulle komma på direkten och avboka familjeresan till Australien. När jag sa att jag ville träffa eller i alla fall skypa med dem innan vi bestämde något (de ville att jag skulle skriva på kontrakt) slutade de höra av sig. Fick kontakt med en ny familj som sa att det var okej att jag flyttade till dem efter jag hade varit i Australien!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Åh, jag är så glad för din skull :) Jag hoppas att du kommer få det jättebra i london och du får langa massor med smink och duschcremer ;D



Jag tror du kommer få en experience of your life och jag tror att du kommer ha skitkul när du är där. Du kommer säkert få jobba hårt och uppleva mycket men det kommer förmodligen vara så värt det.



Men du får tusan ta och uppdatera bloggen ofta! :) Jag är så van att klicka mig in hos dig flera gånger dagligen att jag inte vill sluta göra det.



2010-11-15 @ 16:09:33
URL: http://vintertroll.blogg.se/
Postat av: ansa :)

sv. Ja det är det jag menar, jag kan inte klicka elr markera eller nåt på din sida! :O

2010-11-15 @ 16:10:49
URL: http://justlikeansa.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Sv; Tack Sanna! Jobbar på en ny design så det kommer förhoppningsvis bli ganska nice resultat. Haha du är för go du!



Du kommer vara borta länge, men tror säkert att du kommer ha det jättebra :) Vad gör du nu innan du åker? Hade varit skoj att ses om du hinner. Och det hade verkligen varit skoj om man kunde hälsa på :)



Kram till dig!

2010-11-15 @ 16:30:32
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: Lobna

Svar: Ja visst är den! :)



Jaha men va trevligt! :D att du ska bo nära brent..

Tar ungefär 40 min dit elr ngt sånt..

Kanske vi ses någon gång då:D



Hoppas du haft en bra dag!

KRAM.<3

2010-11-15 @ 16:33:33
URL: http://looolis.blogg.se/
Postat av: MARIA - mode, outfits & inspiration

Sv: jaha okej, tack för svar! Jag fyller 16 nästa år, börjar alltså ettan nästa år. :)

2010-11-15 @ 17:33:36
URL: http://mmiaas.blogg.se/
Postat av: sabine brofeldt [photosbysabine.blogg.se]

skulle du kunna logga in på min fort oh ändra så inte texten om mig vid menyn ej är utanför? :( ville ändra den lite men den ska va så samma som den är men den e utanför menyn skulle du kunna fixa det? :(

tack så jätte mycket fördesignen! jätte fin, fixa den om du kan, du vet inl. upg! love and peace. (L)

2010-11-15 @ 18:27:05
URL: http://photosbysabine.blogg.se/
Postat av: annelie berg

Det låter verkligen superspännande!! Hoppas det går vägen, det ska bli spännande att följa dej :)

2010-11-15 @ 19:48:54
URL: http://annelieberg.se
Postat av: Rebecca

svar: tack fina du :* åååh, tack för svaren på frågorna!!

2010-11-19 @ 21:15:03
URL: http://spaceherosuits.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0