.



Jag la ju upp detta inlägg häromdagen och det resulterade i lite frågor, som jag tänkte besvara här!

Måste man vara 18 för att tjäna pengar på bloggen?
Jag har hållt på med adoperator sedan jag var 16 år, och på videofy är det ju många som är under arton som har konton. Så prova adoperator och videofy om du är under arton!

Hur mycket har du tjänat på din blogg ?
Det rör sig om ungefär 5 000 kronor allt som allt. Nu när besökarna blir fel blir det dock utbetalningar oftare!

När man har registrerat sig på adoperator, och vill annonsera, hur gör man då? :) för att börja tjäna pengar
Du får fylla i vad din blogg handlar om (det är på så sätt annonsörerna hittar dig) samt visa hur du vill att din reklam ska se ut. Jag använder mig av bilder (för det trycker folk mer på) men man kan även ha textreklam (det hade jag i början). När du har fyllt i allting så är det bara att lägga in koden på din blogg, och sedan vänta på att annonsörerna vill ha en ad hos dig!

Kommentarer
Postat av: Jenny

sv; okej! tack så mycket sötis! :)

2010-11-22 @ 11:03:54
URL: http://jennysfoto.webblogg.se/
Postat av: Charlotte

SV; OK :) Ja den jag har nu är inte alls så behändig.



Ta det som det kommer kanske. Ordnar sig säkert på ett bra sätt! Om inte annat kan vi diskutera på fredag ;) Längtar tills vi ses igen!

2010-11-22 @ 12:34:25
URL: http://charlottethoren.blogg.se/
Postat av: takai

svar:

awh jag såg det :o jag svarar för snabbt tror jag, haha <3

jag har tjänat runt 400 på ett år bara :/ jag är inte så bra på det där med videofy.me. hur fungerar det där bloggify eller vad det hette? XD får man betalt per visning då eller? :o



har du fått din dator nu? :o haha, har en lite hatkärlek till mac faktiskt : D

2010-11-22 @ 13:09:08
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Chawo

Heeeej Sanna!

Älskar din blogg jätte mycket hihihi =DDD

Kollar på den dagligen =DDDD

Kan du berätta hur man säljer design åt andra??

För det är jätte många som har om bloggdesign till mig men jag vet hur dom ska kunna betala mig.

Har letat och letat men inte fått svar på det än :(

Hoppas du kan hjälpa mig.... DU ÄR BÄST!

2010-11-22 @ 13:19:45
URL: http://chawo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0