Midsommarplaner

Då var det midsommar igen, och när det gäller denna högtid håller jag med Mona Sahlin (första, sista och ENDA gången) - midsommar är töntigt! Jag vet att det är något fornnordiskt, men ändå - att dansa runt en stång, bli superfull, äta rå fisk i senap, ha en krans på huvudet och sjunga små grodorna? Nej, midsommar är inte direkt min favorithögtid.

Dock hade jag sett fram emot att fira en traditionell midsommar detta år, då förra året blev minst sagt tidig... Tyvärr så fick vi reda på igår att det inte skulle bli så, planerna på Käringön (där vi har varit de senaste åren, förutom förra året) var inställda. När man får reda på det med så kort varsel är det svårt att nästla sig in hos någon annan och lösa ett firande. Så nu blir det ganska så o-traditionellt; Matte och jag ska med min mamma och Michael till en restaurang på Tjörn som heter Salt & Sill och äta middag. Det är vår midsommar, och det funkar bra för mig.

Nu ska jag åka till Allum och hämta Matte från jobbet.



Sist jag firade "riktig" midsommar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0