Varför London?



Jag fick frågan varför jag bestämde mig för att åka hit till London. Svaret är lite komplicerat. Men ska försöka fatta mig kort (det kan bli en hel roman av det här... haha)


Ända sedan jag var liten har jag fantiserat om att vara au pair, eller plugga utomlands. Min mamma var au pair i Essex när hon var i min ålder, och hon har berättat så mycket om det. Automatiskt blev det ju att jag med ville göra det - mamma är ju en förebild för mig.

Men sedan kom saker i vägen - det vill säga pojkar. Haha. Jag kunde ju inte lämna Sverige och någon jag tycker om. Right? Annars hade jag nog gjort som mina kompisar och åkt till London och svenska skolan tidigare, det hade varit väldigt kul.

Så när jag blev singel i somras (haha, kan ni tänka er att jag har varit singel i nästan fem månader nu - rekord för mig!) så bestämde jag mig för att nu är det dags. Men så kom en ny kille i vägen och jag tvekade in i det sista. Jag började med mina ansökningar redan i september, men hela tiden var jag på och av. Detsamma gällde LUF. Jag var av och på och pratade jämt och ständigt om att avgå från min post som vice ordförande i distriktet och ordförande för verkställande utskottet i Väst. LUF var det enda som höll mig kvar i Sverige. Till slut fick Adam och Lucas nog av mitt velande och fattade nästan beslutet åt mig... Nej, det gjorde de inte, men de ställde mig mot väggen kan man säga. Och jag sa att jag ville sluta.

En lättnad spred sig och kort därefter fick jag kontakt med min familj. Varför jag valde just London? Det är nära hem om det skulle vara jobbigt. Och för att det är enklare. På något sätt... Australien är nice, men det är Camillas ställe. USA är alldeles för mycket. London är det enda rätta.

Och... det är ju världens vackraste stad.

Kommentarer
Postat av: Martina

Tack, fy för feber!



Sv: Åh, jätte kul att läsa. Så himla häftigt tycker jag!

2010-12-08 @ 14:11:50
URL: http://martinalindens.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det är nog inte problemet i mitt fall då jag har samma webbläsare på båda datoerna (IE), så det är väldigt märkligt. :O

2010-12-08 @ 14:32:27
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Tilda

Sv: Haha, ja:P Hur länge har du haft din blogg??:)

2010-12-08 @ 14:41:22
URL: http://tiildahansson.blogg.se/
Postat av: Dannielle

Har också funderat länge på att åka till antingen England eller Australien och jobba som au pair men det blir nog inget med det eftersom jag har min älskade Rex och även en sån där sak som kallas för pojk. ;)



Jag föll pladask för allt vad vampyrer hette när jag började läsa Sookie Stackhouse böckerna och jag rekommenderar de varmt. Det är böckerna som True Blood är byggda på f.ö :P

2010-12-08 @ 15:14:39
URL: http://rexmatte.blogg.se/
Postat av: felix

sv: tack :D

2010-12-08 @ 15:16:20
URL: http://kidforever.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har ju kvar morfar.

2010-12-09 @ 11:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0