Oktobers inne- & utelista











Sushi
Jag säger bara - tack Gabriella att du introducerade mig till denna maträtt. I love it! Det ger en sådan fruktansvärd mersmak, man vill bara ha mera. Och hela tiden. Varje dag. Längtar till Kina, där lär väl sushin vara god? Jag vet att det inte kommer därifrån, men jag antar att den är god därborta ändå! Mums!

Florence + The Machine Om ni vill ha musiktips - sök på Florence + The Machine, de är så jäkla bra. Mina favoriter är You've got the love, Drumming Song & Raise It Up.

Serier Jag önskar att jag hade tid att se fler. Jag hade planerat att den här hösten skulle bli en serie-höst, men så blev det inte riktigt, då jag samtidigt bestämde mig för att boka upp mig på allt jag kan... lite jobbigt faktiskt. Jag får lägga av med det. Hur som helst - Gossip Girl & Desperate Housewives i mitt hjärta, och speciellt de nya avsnitten (undrar vem Mike gifter sig med - I KNOW, I KNOW!)

Cognac Åh, Cognac. Och nu snackar vi färgen cognac, inte drickan! Jag hade hemskt gärna ägt en cognacfärgad Mulberry, men där säger min stackars plånbok stopp. Dock inhandlade jag ett par skor häromdagen som faktiskt är i denna färg. Supernöjd är jag, för det är sååå snyggt till jeans.

Skype När kinesiska staten tycker att Mattias har varit inne på msn lite för mycket så censurerar de det. Men skype, där får jag ju till och med höra hans fina röst. Jag kan låtsas att han är borta i Floda och inte i Shanghai. Och det gör jag, det ska ni veta. Jag låtsas, låtsas, låtsas. När han säger så mycket fina saker tänker jag "imorgon tar jag 537:an hem till honom". Det funkar bra för mig, jag är lite för realistisk för att lyckas lura mig själv så mycket så att jag faktiskt gör det. Skype är anledningen till att jag klarar av vårt distansförhållande.















Gratismakeup.se I ett och ett halvt år kämpade jag för att få ett presentkort på 250 kronor. Nu har de slarvat bort det, och jag har väntat på brevet i 3 månader. Men inget har kommit, och de avsäger sig allt ansvar. Slår vad om att det är någon jävla praktikant som suttit och gjort fel, också vågar de inte erkänna det. GRATISMAKEUP SUGER!

Tönt-provokativa-bloggare Det där med att provocera är lite last week kan jag känna. Kan vi inte gå vidare nu? Varför ska alla dessa tjejer prova på detta. De måste ha nerver av stål, något som jag verkligen inte kan förstå mig på, och ärligt talat - de som tror att dessa människor mår bra kan väl ta och räcka upp en hand?

Jantelagen Hur kommer det sig att ingen kan få vara bättre än någon annan, utan att man ska hata den personen? Alla vet hur bra de kan få det, men inte hur bra de har det. Varför lägga energi på dem som har det bättre, när man kan lägga energi på att hjälpa dem som har det sämre?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Är också supernyfiken på vem mike gifter sig med måste vara susan,gillar inte så mkt den andra va hon nu heter :)

dessa serier,love it :)



Jaa det ska bli såå kul längtar som fasiken.

Hoppas allt är bra med dig denna måndag!

Görs idag då?

Kramar

2009-10-05 @ 09:11:34
URL: http://jenlen.blogg.se/
Postat av: Karin

Hur kan man INTE gilla det? haha bull-shit:p

2009-10-05 @ 09:14:55
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Lisa

Skönt att ni kan prata via skype :) och prata inte om en cognacfärgad mulberry, för jag VILL HA! den har vart i mina drömmar sen typ.. förra julen? Vill ha en bag-liknande.. Suck... Var du tvungen att ta upp de..? ;) Sushi har jag aldrig testat.. Hm..

Ha en bra dag!

2009-10-05 @ 09:16:05
URL: http://lisaandersson.blogg.se/
Postat av: Louise

Heej. jag gillar din utelista, haha =)

2009-10-05 @ 09:27:08
URL: http://laalee.blogg.se/
Postat av: Naima

Hej vännen !



Jag är en tjej som heter Naima och bedriver en blogg med just nu 240 läsare par dag jag vill jätte gärna att det ska fortsätta växa och vill också bli Finlands bästa bloggerska, Varför ? Ju för att i Finland finns inte många bloggare och det skulle vara jätte roligt om du skulle vilja hjälpa mig med det.

Men det är jätte snällt av dig om du gör en länk till min blogg ockå . Gärna ?. Jätte gulligt av dig säg till det också så får du länk av mig också .



Kram // Naima ( www.naaimas.blogg.se )

2009-10-05 @ 11:06:14
Postat av: Victoria ♥

JAG HÅLLER med om gratismakeup.se, jag hade äntligen samlat ihop 600 poäng (250 kr). men sen när jag skickar iväg de så säger de att jag inte kan få något presentkort för att folk jag värvat har angett fel uppgifter hit & dit. Är det MITT fel då eller?.. då drog de av MASSA poäng så jag kämpade mig upp igen till 600 poäng. När jag ÄTNLIGEN hade exakt 599 poäng och gjorde en sökning på Eniro för att få 1p, så har mina poäng SÄNKTS från 599 till 560. Jag blev så JÄäääääävla arg. just nu ligger jag på 593, men jag pallar fan inte ens göra något mer, dom kommer säkert dra av igen.. -.-

2009-10-05 @ 12:54:45
URL: http://natdhasis.blogg.se/
Postat av: Hanniz

Har aldrig provat på sushi, e det verkligen så gott? ser ju inte se värst gott ut..

Ha d fint!

2009-10-05 @ 13:37:33
URL: http://hanniz.blogg.se/
Postat av: Renée

håller med om din utelista!

2009-10-05 @ 19:29:54
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/
Postat av: Sara

Bra lista =)

2009-10-05 @ 19:56:18
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

kineser äter inte rå mat. allt måste vara lagat men jag hoppas du hittar sushi där ändå

2009-10-06 @ 21:39:35
Postat av: S A N N A ♥

Svar till Anonym;



konstigt, min pojkvän har ätit sushi många gånger under sin vistelse där, och jag har även fått en hel del sushirestaurangtips... men du har sääääääääkert rätt (: kan ju vara så att matte har drömt att han ätit sushi, och att dessa tips bara var fejk (:

2009-10-06 @ 21:48:21
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0