5 saker ni inte visste om mig


Sånt här är väl alltid roligt?
Jag tänkte att ni skulle få veta lite grejer om mig, som många inte vet!


- Jag gillar inte kanel & inte kardemumma. Detta utesluter således pepparkakor, kanelbullar m.m ur mitt liv. I hate it. Pepparkaksdeg är gott - men pepparkakor... usch!

- Jag är i princip aldrig stressad.
Nej, det är faktiskt sant. Jag är nästan aldrig stressad, för jag tror att stress är något man själv framkallar genom att intala sig själv att man inte hinner med allt. Detta är antagligen också ett slags motstånd mot min klass som är den mest stressiga klass jag någonsin varit med om. Det gör mig förbannad att alla försöker trigga upp varandra att bli stressade. Stress är ohälsosamt, det leder till bukfetma, upplösning av kromosomer, depressioner, ångest m.m. Jag skulle kunna hålla på hela natten...

- Jag är väldigt nöjd med mig själv.
Nej, jag är inte snyggast, I am not. Men jag har faktiskt allt jag kan önska mig, och det är jag väldigt glad, stolt och lycklig över. Jag har en bra familj som bryr sig om mig, jag har fina vänner och jag har en underbar pojkvän. Därför är jag väldigt nöjd med mig och mitt liv. När ens insida mår bra så tror jag att man uppfattar utsidan annorlunda, och jag kan se på min utsida med tillfredsställelse, trots att jag inte är smal, trots att jag har utväxt och trots att jag har acne.

- Jag har solskyddsfaktor varje dag!
Min hud i ansiktet är väldigt känslig, och framförallt nu när jag äter acnemedicin. Därför måste jag lägga solskyddsfaktor som första lager innan dagcreme!

- Jag har ingen ordning på någonting.
Tyvärr har jag ärvt något slags gen som gör att jag inte kan ha ordning på mina saker. Mitt rum är sällan städat, och att sätta in papper i pärm funkar första veckan i skolan. Skriva upp i almanackan har jag hamnat efter med nu - den vilar på mitt nattduksbord. Men nu ska jag bli bättre.

Kommentarer
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

Älskar att läsa sånna listor :D



SV. :P skulle man själv vara en kommun gubbe skulle man ju verkligen lägga dom pengarna på något bättre än en jävla logga för 3 miljoner, de är ju sjukt.

Var glad för att ni nästan bara har villor :P är inte rasse men börjar nästan bli och då har jag bott i Partilles "ghetto", blivit tafsad på, förföljd mm mm så de är ju inte för inte man börjar avsky dom. Sen finns de dom som är så underbara men dom ser man sällan =//

2009-10-14 @ 11:15:26
URL: http://candis.se
Postat av: JENNIE

Sv: Okej då kanske man skulle satsa på en sån ;)

2009-10-14 @ 11:22:26
URL: http://jenniesplace.blogg.se/
Postat av: rebecca

sv: hihi, DOM ÄR SÅÅÅ GODA! :D håller med dig"!

2009-10-14 @ 11:27:28
URL: http://brilliantabecca.blogg.se/
Postat av: Therese

Pepparkakor som är så otroligt gott! Tyvärr dåligt för magen, men gud så gott! Och bara doften sen! Mmm. Jag avundas dig som aldrig är stressad. Själv är inre stress min vardag. Väldigt dåligt mot min fibro, men något jag tyvärr får leva med. Kan bara lära mig mer och mer om hur jag ska försöka slappna av i stället så fort jag känner av att jag är stressad.

2009-10-14 @ 15:29:06
URL: http://theresevardet.blogg.se/
Postat av: Sofie BE

Äntligen någon mer som inte tycker om kanel o kardemumma :D Jag trodde jag var den enda som inte tyckte om bullar, alla tycker alltid att det är så konstigt när jag säger att jag inte tycker om det haha o det samma med semlebullar eftersom det är kardemumma i dem, måste alltid baka egna bullar varje år utan kardemumma :P o jag älskar förresten pepparkaksdeg! åt typ tre paket förra året(A)

2009-10-14 @ 18:14:50
Postat av: E

INTE KANELBULLAR OCH PEPPARKAKOR ?! :O

2009-10-16 @ 18:51:02
URL: http://photobyemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0