Vet ni hur mycket jag lär mig?

Anledningen till att det inte blev mer uppdatering igår var för att jag stack iväg på en supermysig, lång fika med Louise (som bloggar, men som jag ska fixa designen åt, så jag länkar henne inte ännu). Vi pratade om allt möjligt; skolan, våra projektarbeten, kompisar, men anledningen till fikan var att hon ville höra om LUF! Och det är ju hur kul som helst tycker jag! Förbundet behöver fler människor som Louise, drivna och duktiga! Så jag blev så himla glad när hon bestämde sig för att gå med. Åh, vi kommer ha så roligt.

Ja, och efter fikan bar det av in till stan för min del, men inte för att shoppa eller mysa - nej, för att ha ett möte med Verkställande utskottet för distriktet. Riktigt oball tänker säkert ni, men vet ni vad - det var hur kul som helst! Vi satt alltså och beslutade om hur mycket pengar som skulle gå till Liberala Kuriren (tidningen jag är chefredaktör för), hur mycket som skulle gå till nya datorer, hur mycket som skulle gå till klubbarna i distriktet etc. Det var skitkul, jag lärde mig hur mycket som helst. Men det roligaste av allt är att det är vi som ska anställa 6 personer till förbundet, 5 för länsförbunden som ska vara ombud precis innan valet 2010, och 1 person som ska vara anställd från och med 1:e januari. Så där satt vi och läste CV'n och valde ut folk som verkade bra, och sedan ringde vi upp dem och bad dem komma på intervju! Så nästa vecka blir det till att göra arbetsintervjuer med dessa människor som vi tyckte var kvalificerade! Låter säkert supertråkigt - men fatta - man håller i en arbetsintervju, så jääääkla bra för framtiden!


Kommentarer
Postat av: p u s s y d o l l

Fin design :)

2009-11-12 @ 09:17:56
URL: http://pussydoll.blogg.se/
Postat av: Lo

Var vänlig läs ovan innan du kommenterar!



Goingen!! Det kommer bli grymt, jag ska skriva lite tankar och idéer till tidningen idag....

2009-11-12 @ 11:25:26
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv; okej, vad mysigt! :D

Tack desamma! :)

2009-11-12 @ 13:02:52
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: malin

Hej för det första så har du en super fin blogg och för det andra så undrar jag om du skulle kunna svänga förbi min blogg och rösta fram hur jag ska klippa mig för jag kan verkligen inte bestämma mig!

tack på förhand

2009-11-12 @ 17:14:15
URL: http://ipimpen.blogg.se/
Postat av: malin

Hej för det första så har du en super fin blogg och för det andra så undrar jag om du skulle kunna svänga förbi min blogg och rösta fram hur jag ska klippa mig för jag kan verkligen inte bestämma mig!

tack på förhand

2009-11-12 @ 17:14:39
URL: http://ipimpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0