Bildbomb; TeppanYaki

Ja, i lördags, när jag fortfarande befann mig i Shanghai, så var ju vi och åt på något som heter TeppanYaki. Det skiljer sig nog en del mot Amazing Thai i Göteborg, där de wokar maten framför en. När man äter TeppanYaki så sitter man liksom runt personen som steker, och han gör det hela tiden. Också dricker man alldeles för mycket sake och ljus öl. Inte jag, jag drack mineralvatten to be honest. Men ändå. Vi åt scallops, kyckling, biff, sushi och sashimi. Vi var ett lite blandat sällskap, det var jag, Matte & Kristoffer från Sverige, Loan, Rudolph, Bastian, Kevin & nån unknown, läskig snubbe från Frankrike, Monique från Peru och även en unknown tjej från Holland. Jag kommer inte ihåg vad hon hette. Och det är ju lite pinsamt att... "hey, what was your name again?". Ingen kommer ihåg vad hon heter i alla fall. Det var hur som helst riktigt trevligt, och vi hade många roliga samtal, fransmännen stod upp och sjöng sin nationalsång, vi lärde varandra fula ord på diverse språk och tvingade alla att prova snus. Stämningen och mentaliteten var superskön- man kan lätt känna sig som ett barn när man själv är 18 och resten är typ 21+.







Trackback
RSS 2.0