sundays rituals

Först brukar jag tappa upp ett bad, tända lite ljus, ha en bok tillgänglig. Helst har jag skum i badet eller så har jag någon aromolja. Så blir man mjuk på kroppen också.

Tvätta ansiktet.
Först brukar jag tvätta mitt ansikte i tre steg:
1. Borttagningsmedel, rengörande kräm.
2. Peeling
3. Ansiktsvatten.


Lägg på en ansiktsmask.

Jag brukar använda en som luktar choklad, det gör att det känns extra lyxigt.




Packa in håret i en hårinpackning.

Jag brukar lägga extra mycket i topparna för att de verkligen ska få suga åt sig av fukten. Mina toppar blir väldigt lätt torra, så därför tycker jag att det är viktigt att återfukta dem.



Peela.

Sedan peelar jag hela kroppen med en kroppsskrubb - antingen med handskar eller med en tvål som har små korn i sig. På så sätt försvinner alla döda hudceller som lätt kan uppstå på huden.



Fila.

Jag brukar även fila mina fötter efter att jag har legat i badet ett tag. Det gör att jag slipper sådär hårda, spruckna fötter på sommaren när man i princip slutar ha strumpor i skorna och fötterna får en tendens att bli torra.


Måla.

Sedan målar jag mina naglar, både tår och fingrar.
Trackback
RSS 2.0