3 ways to do it

I samband med att jag skriver detta inlägg så har jag gjort en ny kategori som heter Skönhet. Jag tyckte det var dags!

Jag har fått höra från diverse håll att mittbena är fult. Speciellt på mig.
Tidigare när håret har lagt sig i mittbena, men inte med vilje, så har folk skrattat åt mig.
Men jag vet att numera är det accepterat, och jag trivs själv bra med min mittbena. (Nu måste jag bara lägga slingorna utefter den benan och inte efter min snebena).

Förberedelser - from scratch:



Jag tänkte att jag skulle visa er precis hur jag gör från början - även om jag har blött hår (vilket jag har nu). Först och främst låter jag det torka en stund av sig självt. Ungefär i tjugo minuter. Sedan lägger jag först i balsamspray, ett spray som är i from av leave-in-conditioner (alltså balsam som du kan låta sitta i). Sedan - i och med att jag ska föna mitt hår - så sprayar jag det med värme-spray, ett spray som lägger sig som ett skydd runt hårstråna för att inte värmen ska skada det. Dock har jag sådan tur så att min hårtork har även kalluft - och då slits inte håret speciellt mycket.
När jag har fönat det lite grann så ska jag borsta det. Jag väntar med att borsta direkt Mitt hår har en sådan struktur att det väldigt lätt blir tovigt, och därför använder jag mig av balsamsprayen. Så jag borstar alltså mitt hår.
När det väl är borstat börjar jag ta tag i håret med borsten och följer med med hårtorken. Såhär:



Sedan kammar jag en ganska så ojämn mittbena.



Mitt första sätt är helt vanligt. Bara att ta lika stora partier på båda sidorna benan och dra bakåt. Jag brukar fästa med antingen en rosett eller en liten klämma.



Andra sättet är med flätor. Man flätar helt enkelt de två partierna på båda sidorna och sedan drar man dem bakåt och fäster med rosett, klämma eller hårnålar.



Och det tredje sättet är att tvinna håret. Man tar lika stora partier på båda sidorna och tvinnar dem bakåt där man fäster med hårnålar, en rosett eller en klämma.


Kommentarer
Postat av: Erika

sv: Hehe ellerhur, samma här :D



Fin blogg du har förresten :)

2009-06-17 @ 21:07:11
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för tipsen!

2009-06-17 @ 21:26:04
URL: http://majungen.blogg.se/
Postat av: Cassandra

Så fint med en liten fläta :)

2009-06-17 @ 22:06:12
URL: http://metrobloggen.se/cassie
Postat av: Tesss

Va coolt att du gör nästintill samma frisyr, men en sån variation! :D Jättesnyggt!

2009-06-18 @ 15:00:12
URL: http://jagtess.blogg.se/
Postat av: anne

älskar att ha såna flätor!

2009-06-18 @ 16:54:23
URL: http://annebertelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0