Jag är så söt!

Ja, det måste ju vara anledningen - att jag är söt - som gör att jag så lätt får hål i tänderna. Jag överkonsumerar ju inte direkt socker. Dricker inte speciellt mycket läsk, äter glass då och då och godis ibland. Klart att det blir mer vissa veckor...
Men nu har jag varit hos tandläkaren på morgonen och hur många tider för lagning går jag ut med? 3! Galet.  Det var visserligen bara början på hål, och jag insisterade på att de skulle lagas innan de utvecklades.

I och för sig har de inte kallat dit mig på 1½ år nu. Vilket kan betyda att på 1½ år utan övervakning av tänderna, någon som tjatar om tandtråd och att man ska bli bättre på att borsta försvinner och man blir slarvigare. Det här med tandtråd ska jag verkligen ta tag i nu, nästa gång jag kommer ska han minsann få se att jag lyder hans råd!

Och piercingen... Vet inte riktigt om de var jätteglada på mig att jag har en stålpinne i munnen som kan skada mina tänder. Men jag är faktiskt duktig med det - låter aldrig staven vila på tänderna, och kommer åt dem så sällan som möjligt. Dessutom sköljer jag ju ofta med Listerine nu också, så jag hoppas att de blir glada på mig. Det är ju faktiskt flour i den lila Listerine!

Yada, yada, yada.


Kommentarer
Postat av: Louise Dahlin

Var vänlig läs ovan innan du kommenterar!



Ja, men absolut det håller jag med om, kan inte vara lätt att vara så söt ;)

Nu är vi ju lediga imorgon från idrotten men jag kanske kan ge boxen på tisdag? Hoppas att allt är bra med Dig annars :)

2009-06-03 @ 11:13:48
URL: http://louisesofia.blogg.se/
Postat av: Amanda

whaat!

har aldrig haft ngt hål alls och dricker fan cola varje dag xD

2009-06-07 @ 01:51:29
URL: http://amandaalmius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0