En söndag i London

Trött gick jag upp efter sex timmars sömn i en galet åskfylld natt (Martina och jag vaknade, och vi tittade på varandra och sa "hör du?"). Jag tog mig ner till huvudgatan, där jag först ställde mig på fel sida när jag skulle ta bussen. Otur. I sista sekunden kom jag på att jag skulle stå på andra sidan. Så jag sprang över och tog den bussen som jag skulle till den station där jag skulle ta tåget till Waterloo Station och möta upp min familj. Jag tror inte riktigt att ni kan förstå vilken frihets- och självständighetskänsla det var att själv få navigera igenom London. Det var obehagligt, men jag visste ju att jag skulle klara det - det är ju inte svårare än vad man gör det!

Väl på Waterloo köpte jag mig min efterlängtade Starbucks-latte (övade lite på uttalet också - "ej graaand laaaa-teej, pliiis"). Sedan mötte jag upp min familj och vi åkte till Camden Town för att besöka Camden Market. Jag hade inte direkt en bra inställning till den marknad, för jag hade läst i böcker att det är en emo-metropol med bondagekläder m.m. Men inte då - det fanns galet mycket söta grejer. För min del blev det armband, och klänningar såklart! 



Jag vid Camden Market.


Efter Camden åt vi lunch i ett stånd, och precis som under Hammarkullekarnevalen så är sådan där mat galet underskattad! Det är så himla gott. Jag åt gul curry (jag gillar curry som ni säkert förstår) med kyckling, grönsaker och nudlar.



Mina syskon äter thaimat.

Efter detta åkte vi till Baker Street där vi gick på Madame Tassauds. Superkul var det, en riktig upplevelse. Jag tog kort med massor av "kändisar", bland annat Christina Aguliera, Justin Timberlake, prins Harry, Britney, Beyoncé, Keira Knightley, Kate Moss, Posh & Beckham, JFK, Mahatma Ghandi, Diana (!!) m.fl.



Vackra "Diana Spencer" och jag.

Det sista vi gjorde för dagen var att gå till Covent Garden för att ta en fika via Piccadilly Circus. Väl i Covent Garden åt jag en efterlängtad cheesecake (det godaste som finns, frågetecken!) och sedan var det dags att åka hem, packa, duscha och äta middag.



Piccadilly Circus.



Godaste cheesecaken!


Trackback
RSS 2.0