En fredag i London

Jag ska i runga slängar göra en liten berättelse om min resa till London som gick av stapeln i helgen. Saken är den att det blir alldeles för långt att skriva i ett enda inlägg - så ni får flera stycken, inte mindre än ett per dag (alltså tre stycken). Fredag är detta:

Vi började dagen hyfsat tidigt, efter en supergod frukost hemma hos Marie,  min gudmor. Hon bor såhär:






Åkte in till London Town via Waterloo. Väl där gick vi rakt till London Eye, där vi åkte en tur. Sedan var det dags att åka dubbeldäckare, vilekt vi gjorde typ resten av dagen. Jag såg inte mindre än hela London. Första stoppet gjorde vi i Covent Garden där vi åt lunch på Piazza, en italiensk restaurang. Jag åt galet god pestopasta med kyckling och grönsaker.
 


Pestopasta ♥

Vi stannade till vid Harrods och tog oss en tur därinne, men shoppinggalen som jag är så fick jag främst självmordstankar av att jag inte kunde köpa något (skämt åsido). Jag hittade den finaste balklänningen, men tyvärr hade den kostat mig... 55 000 kronor.



Harrods (här åkte Martina förbi i en buss när vi stod utanför och ropade på oss. Helt galet - man känner en person som bor i London, förutom min gudmor med familj, och så är det människan man träffar på!)


Jag fyllde i Dianas minnesbok och kollade på de två memorial-monumenten som är uppbyggda inne på Harrods. Har blivit lite smått besatt av allt som har med Lady Di att göra nu när jag läser hennes biografi.



Jag skriver i Dianas minnesbok på Harrods.

Efter Harrods satte vi oss på bussen igen och fortsatte genom London.  Vi såg praktiskt taget allt man bör se när man åker dit; Kensington Palace, Peter Pan-statyn, Buckhingham Palace, Westminister Abbey, Houses of Parliament, Courthouse, Big Ben, London Bridge, Tower Bridge...
Till middag blev det thai, väldigt gott var det. Jag åt gul curry med lamm, potatis, ris & morötter. Galet gott! Och när vi hade ätit klart gick vi till Dominion där vi såg musikalen We Will Rock You, Queen-musikalen.



Galet god thaimiddag!



Trackback
RSS 2.0