Sagan om Almedalen - Onsdag

Jag var galet värd att få sova ut - vilket jag gjorde tills Joakim kom in och väckte mig. Säkerligen endast för att han var avundsjuk för att det inte blir lika varmt i stugan som det blir i tälten på morgonen. Några hade redan åkt in till Visby för att springa något lopp, som jag aldrig förstod vad det var - men på grund av att jag hade fått agera mamma till större delen av herrarna från gårdagens utgång så var jag inte med då det var så tidigt.
Vi åkte in till Visby efter ett tag, åt lunch på ett kebabhak (det blev sallad för mig men en sak är säker - gotlänningar har inte en aning om hur man gör kebab!) och där gick vi till Alliansminglet, men kom dessvärre försent och fick inte speciellt mycket gott att vare sig äta eller dricka. Då bestämde jag, Joakim, Matte och Niklas oss för att gå och sätta oss på ett café och dricka latte/kaffe/cola och det blev Rosas, som har en underbar innegård.
Vi satt där i ungefär två timmar, och sedan gick vi till ett seminarium med en bloggare som heter Dick Erixon.
Efteråt gick vi och lyssnade på Mona Sahlins tal... Nog pratat om det, för det var inte bra.

Sedan var det dags att gå till bilen och byta om för Ung Allians-minglet som är för MUF, LUF, CUF och KDU. Vi sågs på Innegården, en superbra klubb med bar utomhus och vi fick gratis rosé. Det blev en hel del filosofi och politiskt prat, men jag träffade även ett par härliga göteborgare och två bartenders som jag stod och pratade lite med.
Jag och Wictor tog oss en tripp till Captus, men det var stängt, så vi gick tillbaka. När bilarna skulle gå hemåt gick vi, jag, Joakim, Wictor, Albert, Daniel och Niklas till ett kebabhak och jag delade en kebabtallrik med Joakim.



Niklas och jag på Innegården.
Trackback
RSS 2.0