Stipendieansökan

Jag sitter och skriver ett formulär som jag ska skicka till olika stipendiegivare. Varför? Nej, jag ska inte plugga utomlands, inte än på ett tag i alla fall. Men jag tänkte att jag skulle sammanställa en dokumentär om Bangladesh's vattenkomplikationer, efter att jag gjorde ett arbete om det i ettan. Så nu ska jag ju söka stipendie, så att jag får resan betalad för mig. Hyrbil kan jag stå för själv... Och boende har jag förhoppningsvis. Min farbor och Taty bor ju i Bangladesh, så jag får bo hos dem, är det tänkt. Så i sommar, om allt går som jag vill, så ska jag åka till Bangladesh och göra en vattendokumentär. Ni får hålla tummarna att jag får stipendie.
Det blir mitt projektarbete i trean alltså - att sammanställa dokumentären.

Så, nu sitter jag och kollar på hyrbil, flygresor och försöker skriva en bra ansökan! Det ska vara inlämnat på onsdag nämligen.
Förresten, jag har inte prov imorgon. Men jag har denna ansökan och jag måste verkligen städa mitt rum! Så, jag kanske ger er någon bild ikväll. Men det får vi se. Jag måste sova, för jag kunde inte somna förrän två i natt. Vet inte vad det var med mig. Jag låg och tänkte på detta, med Bangladesh och allt sådant...

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag var inne hos kuratorn idag och hämtade en ansökan om stipendié jag med idag :P Hoppas jag kan få några tusen påå mina betyg :D

2009-01-12 @ 18:25:13
URL: http://severinsson.blogg.se/
Postat av: Lona

okejokej :D hoppas det går bra då :D

2009-01-12 @ 19:32:15
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Bra projektarbete! Super. Själv vet jag fortfarande inte vad jag ska göra... panik!

2009-01-12 @ 19:50:20
URL: http://kajsamedk.blogg.se/
Postat av: Gabriella

You go girl ! <3

2009-01-12 @ 21:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0