Perfect Day

Efter att jag skrev föregående inlägg skulle jag gå och ha matteprov i matematik B. Matte är för tillfället mitt favoritämne (sådant kan ändras mycket drastiskt beroende på vad man sysslar med i de olika ämnena). Jag hade inte pluggat speciellt mycket, utan kände mig faktiskt väldigt osäker. Så när jag kom in och satte mig så började jag direkt med provet, det gick galant, tills jag kom till sista (eller näst sista, den sista frågan var frivillig om man hade tid över, vilket jag inte hade). Där gick det bara inte och jag kände mig så himla hopplös. Jag vill ju så gärna få bästa betyg i matte.
Det var en sådan där "bevis-ekvation". Man skulle bevisa att ett tal skulle in i andragradsekvationen, men man fick bara inte sitta och testa alla tal, utan man var tvungen att ha en teori eller en formel. Jag satt där och provade lite, kollade på mitt formelblad om hur det funkade, och efter ungefär 10 minuter brast det.
Allt föll på plats, och allt gick så sjukt bra.

Min dag blev 100% bättre på grund av detta. Jag stod till och med ut med spanskan i 70 minuter utan att det blev långtråkigt. Sådana här dagar tackar jag inte nej till!





Så nu sitter jag och skrålar med till Hoku's Perfect Day på högsta volym! Yaaay.

Wake up
Don't tell me it's just a dream,
cause when I've had enough you'll hear me say.
Now don't you try to rain on my...
Perfect day,
Nothing's standing in my way.
On this perfect day,
when nothing can go wrong.
It's the perfect day,
tomorrow's gonna come too soon.
I could stay, forever as I am...
On this perfect day


Kommentarer
Postat av: sandra

Det är bara om du kan sätta min sådan där prenumeratn ikon högst upp i varje inlägg. Så att den alltid sitter högst upp i mitten under överskriften bara :P Det kanske är jättesvårt jag vet inte?

2009-01-16 @ 14:59:47
URL: http://vaxjomalmros.blogg.se/
Postat av: sandra

Ja jag blir tokig :) jag gör det nu med en gång då :)

2009-01-16 @ 15:15:28
URL: http://vaxjomalmros.blogg.se/
Postat av: anna

bra låt!

2009-01-16 @ 16:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0