Intervjun är klar

Så, då är intervjun med skoltidningen klar. Anledningen till att vårt land blev intervjuat är för att det är nytt i FN-rollspelet - det är första gången det är med. Ska jag vara ärlig? Det visste jag inte, men jag hade i och för sig tänkt lite på det, för förra året var Kenya inte med, och det fanns inga gamla arbeten om det.
Hur som helst. Det var väldigt roligt, fast ganska svårt. För hittills har vi ju bara pratat om landet, inte om dess relationer till FN, så vissa frågor var riktigt kniviga.
Och i och med att Kenya är nytt då, så har ju lärarna inte så stor koll på hur det förhåller sig till FN heller... Så vi vet inte riktigt våra mål och så, men vi vet ju att vi vill:
- Prata.
- Få någonting gjort.
- Få västvärlden att ställa upp för oss.
- Få människor att få upp ögonen för vad som verkligen händer.

På vägen kommer vi garanterat hitta fler mål med FN-rollspelet.

Kommentarer
Postat av: chickity

tack så mycket (:



2009-01-16 @ 12:01:27
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: sandra

Nej jag vet det, vet inte vad han fick för ryck :P

Påtal om ingenting undrar jag om du skulle kunna hjälpa mig med en sak till på min blogg! Tror inte det är så svårt för dig att fixa som är så händig men jag har försökt och fattar ingenting :P Kram på dig :)

2009-01-16 @ 14:19:02
URL: http://vaxjomalmros.blogg.se/
Postat av: OSCAAAR,

sv: javet=)

jag tycker den va bra:)

2009-01-16 @ 14:19:47
URL: http://oscaaarp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0