Förväntningarnas ålder

I morgon fyller jag arton år. Jag är ju fortfarande ett barn för det. Men jag är även myndig.
Dock blir det kanske inte med pompa och ståt - jag blir firad den 7:e istället, för jag ska nämligen på seminarium nu i helgen. Som jag har sagt tidigare så ser jag det inte bara som en frihet, utan även som att en del dörrar stängs.
Högsta prioritet nu är att skaffa ett jobb, vilket jag tror kommer gå bra, och ta körkort.
Jag har faktiskt inte speciellt stora förväntningar på att fylla arton. Det är nästan mitt motto, att aldrig ha höga förväntningar, då kan allt bara bli bättre än vad man väntat sig.

Visst att jag får gå ut, dricka alkohol på restaurang och sådant. Yay, där sprang ytterligare pengar iväg och det blir ännu mindre till kläder.
Visst att jag får köra bil, men hjälp. Vaddå köra bil? Jag? Själv?
Visst att jag får resa utomlands själv. Fast det fick jag innan med...

Ja, så ni kanske tycker att jag är negativ. Men jag försöker inte bygga mig några fantasier ännu. Jag får se hur det blir. Jag tror ju inte att jag kommer vakna upp imorgon bitti och känna mig som en ny människa. Eller att det är ett nytt liv jag lever. För det tycker jag inte.
Vad tråkig jag är ändå... Haha.


Kommentarer
Postat av: ida

Hej! jag har också tänkt att skaffa ett extrajobb att ha på helger och lov, men vad ska man göra allra först, skriva ett cv och lämna in, eller ska man gå dit och fråga? tack!

2009-01-28 @ 11:12:49
URL: http://idasv.devote.se
Postat av: Jen

Kul att du tittade in i min blogg!

Ha en jätte bra dag!

2009-01-28 @ 12:06:28
URL: http://littledessert.blogg.se/
Postat av: juliairene.blogg.se

tack snälla du! du anar inte hur glad jag blir :)

2009-01-28 @ 13:31:29
URL: http://juliairene.blogg.se/
Postat av: G Ö T E B O R G S F L I K K A < ' 3

Lyllos dej som varit vacker hela livet :P

2009-01-28 @ 16:40:31
URL: http://goteborgsflikka.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0