Ett recept



Något av det bästa som finns är ju att få koppla av och ta hand om sig själv. Jag brukar göra det när jag tar ett varmt bad. Receptet ser ni här ovanför, men jag tänkte berätta precis hur jag gör. Det är bara som tips.
Först tvättar jag håret, med mitt rehabschampo istället för vanligt schampo. Sedan gör jag hårinpackningen och lägger på ansiktsmasken. Ansiktet måste såklart vara rent innan man lägger på masken. Sedan låter jag det varma vattnet bara gå in i mig så att jag blir mjuk och len, och självfallet ren också, samtidigt som jag avnjuter min kopp te och läser min bok. När jag känner mig färdig så tvättar jag ur masken och hårinpackningen, och börjar fila fötterna. Jag hatar när fötterna får förhådningar så jag försöker underhålla dem året runt med att smörja in dem och fila dem. När jag är klart med det är det dags att stiga upp också torkar jag av mig, sätter en turban i håret, smörjer in ansiktet med nattcreme (ofta tar jag badet på kvällen) och smörjer in hela kroppen med en väldoftande body lotion.

Trackback
RSS 2.0