Dear Mr. President

Måste skynda mig iväg till jobbet nu, egentligen. Och jag som hade tänkt blogga en del. Men det får isåfall bli när jag kommer hem. Jag kände att jag fick prioritera president-installationen i DC idag. Så jag har suttit och tittat på den nu. Antingen är jag sjukt känslig, eller så var det väldigt stämningsfullt. Tänk att vara där, jag hade gråtit värre än vad jag grät under senaste avsnittet av Desperate Housewives.
Tänk USA ändå. Vad mycket som åstadkoms. Desperate Housewives... Gossip Girl, Greys, Alice + Olivia, afroamerikansk president (ett stort steg för hela världen), Victoria's Secret.
Okej tänker ni, hon beblandar Barack Obama med Gossip Girl och Victoria's Secret.
Men förstår ni hur jag tänker? Det finns så jäkla mycket bra med USA. Okej, säkert lika mycket dåligt. Men nu avgår Bush, och vi får se framåt, kanske blir det City Upon Hill. Kanske blir det landet att se upp till igen.
Maybe the world will be a better place.

Jag tror att bra tankar ger bra resultat. Därför tänker jag mest på det som är bra med USA. Något vi har svårt att ändra på är ju att landet faktiskt är det mäktigaste (rätta mig om jag har fel, men jag tror att det är det landet som har mest inflytande, kanske på delad förstaplats med Kina). Ett av det mäktigaste länderna då, då.
Så, let's have good thoughts and faith.
Världen kommer att bli bättre, om vi låter den bli bättre.
Happy thoughts, happy thoughts, happy thoughts, happy thoughts!






Kommentarer
Postat av: Sofie

Ska bli så skönt nu när man slipper det mesta president tjötet. Tröttnade på det innan det ens började.

Inte så kul att sitta på lektionerna och diskutera om Obama, när jag inte vet så mkt om det :P hehe

2009-01-20 @ 19:14:18
URL: http://severinsson.blogg.se/
Postat av: Kimberly Barack Hussein Obama Sandberg

DET VAR HELGRYMT!!

& ja, jag var typ stolt över att vara amerikan - även fast jag inte ens är det.. Jag ser mig själv som en, I guess. And man, that man can speak!! TALET var också helgrymt :DDD USA är lätt bästa landet. Och ja, jag vet några som kommer äga på rollspelen ;)

2009-01-20 @ 19:17:42
Postat av: Sofie

Aha okej :) Jag är inte så aktiv på mina samhällslektioner :P

Jag läser europagymnasiet :) Samhäll med intriktning på europa och språk.

2009-01-20 @ 21:54:46
URL: http://severinsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det ligger på burgården. Jättebra program :D

Jag såg på facebook att både du och jag är kompis med Johan Eriksson :P Han går i min tyska, också på burgården :D hehe

2009-01-20 @ 22:05:58
URL: http://severinsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hehe, okej :P Johan han är allt en rolig prick :P

Blev lite småchockad när jag såg att vi båda kände honom :D

2009-01-20 @ 22:12:59
URL: http://severinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0