Utkarvad bild



Hur gör jag denna bild?

Detta är något som jag har kommit på själv, inte gjort utefter en tutorial. Med det menar jag inte att det kan finnas tutorials för detta, jag säger bara att jag har inte läst innantill hur man gör detta, utan bara testat mig fram (det är så jag lär mig).

Okej. Först öppnar du din bild. Lägg till ett nytt lager (Ctrl+Shift+N) och fyll (Shift+F5) det med en färg som du vill ha, på denna bild har jag fyllt det med vit färg (alltså "bakgrunden"). Sedan väljer du suddigummit (E) och väljer ett suddigum som är lite räffligt, kanske något från Faux Penslar? (Faux Penslar hittar du genom att klicka på den lilla pilen till höger där du väljer pensel, och sedan i den nedre kolumnen!) Sedan är det bara att sudda på det nya lagret som är fyllt med vit färg, tills man ser det av bilden under som du vill att man ska se.
Så enkelt var det!

Kommentarer
Postat av: fina

coolt :D

2009-01-26 @ 14:37:08
URL: http://www.metrobloggen.se/fina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0