Uttryck som jag hatar

- Sommaren 09 (eller 08, eller.. hur blir det 2010?) kommer bli den bästa!
Motviering: Jo, därför att det är samma visa varje år - jag fattar inte hur sommaren 2008 blev bättre än sommaren 2007, det regnade ju typ hela 2008. Och aldrig kommer ni på nåt nytt.

- Hon/han/de är bara avundsjuka.
Motivering: Nej, bara för att man kritiserar är man inte avundsjuk. Det är ett faktum att det inte är så - det finns forskare som har gjort research kring det här, och i 9 fall av 10 så håller man sig ifrån den som man är avundsjuk på. Så bara för att man inte tycker om någon så är man inte avundsjuk på den personen. Man tycker ju inte om alla, eller vissa kanske gör det, men vissa tycker man inte om.

- Prenumenera på min blogg, så prenumenerar jag på din.
Motivering: Jag prenumenerar väl på bloggar jag tycker om? Inte för att andra ska prenumenera på min. Så sluta kommentera sådär.

- Snygg blogg, kan du göra en åt mig?
Motivering: Det står på typ 10 ställen att jag inte gör designer på beställning, ändå frågar ni, jag blir faktiskt lite irriterad.

- Ta upp handduken.
Motivering: Detta är ganska internt. Det är min mamma som aldrig låter mig ha handdukar i mitt rum, ifall att mitt parkettgolv ska svälla.

- Fjortis.

Motivering: Utrota ordet, tack. Alla är ju fjortisar, och det är det töntigaste ordet som någonsin uppfunnits. Jag har faktiskt slutat använda det. Om det inte handlar om mig själv, jag kan lätt slänga ur mig att jag själv är en. Men som sagt, ordet borde inte få finnas.

- Deprimerad.
Motivering: Finns det något värre ord? Och folk använder det som om det vore typ.. normalt att bli deprimerad på en måndag, och sedan vara glad igen på tisdagen. Depression är en sjukdom, kan ni sluta använda det?

- Jag ska bli så jävla full i helgen.
Motviering: Bara, bara, bara folk som är omogna använder detta uttryck, och det är lite som den översta punkten - man sätter höga förväntningar på helgerna. Och liksom - varför ska man sträva efter att bli så packad så man däckar?
Cred till Josefin som jag diskuterade detta med igår, och David som tog upp uttrycket.

- Bästaste, sämstaste.

Motviering: Det finns inte. Det finns inga ord som heter så, det är fel! Fel, fult och fjantigt.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha, Ta upp handduken är en klassiker. Ungefär som "stäng av datorn vi kan inte sova" och "sänk ljudet" ;)

2009-02-05 @ 14:28:12
Postat av: Fina

håller med dig fullt ut, vissa saker stör man sig något otroligt på. Jag har aldrig stört mig på särskrivningar förut, men nu. Jag klarar inte vad folk som medvetet stavar fel och vrider och vänder på ord.

2009-02-05 @ 15:03:32
URL: http://www.metrobloggen.se/fina
Postat av: Lisa

haha, det där med handduken känner jag igen! min mamma är på mig som tusan också :P

2009-02-05 @ 16:24:07
URL: http://lisawahlstrom.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ett uttryck som jag verkligen hatar är... när man tex lägger upp bilder och skriver "bara för att ni är bäst! bara för att jag älskar sommaren! bara för att jag var full där"... det där BARA FÖR ATT... FÖR I HELVETE!!!!



Det där med avundsjuka, en intressant notering är ju att Kissie JÄMT påpekar att "alla som hatar mig är bara avundsjuka!" då hon håller på och kritiserar folk öppet i sin blogg, bland annat såsom hon uttrycker det "den fula feta grisen Blondinbella"... det innebär väl att hon är avundsjuka på alla som hon ägnar inlägg åt för att berätta hur dumma de är?



Man kan ju faktiskt hata/ogilla folk eller deras beteenden utan att vara avundsjuk.... synd att folk fått det om bakfoten :p

2009-02-05 @ 19:00:26
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: Linnea

Och just ja.. min mamma brukar köra den här om kvällarna "Duuuuu...." i en speciell ton och då menar hon "ska du inte stänga av datorn nu/ska du inte gå och lägga dig" och det brukar hon också få säga tusentals gånger, FAN vad jag hatar det :p fan jag sover när jag läst klart alla bloggar fattar hon inte det.. haha

2009-02-05 @ 19:02:35
URL: http://linneah.devote.se
Postat av: amanda

"- Sommaren 09 (eller 08, eller.. hur blir det 2010?) kommer bli den bästa!"



Jag lovar dig att min sommar 2009 blev tusenmiljarder gånger bättre än 2008! ;P men sant, riktigt fult uttryck! Resten också, och det där med handduken fick jag nästan ont i magen av att läsa. Min mamma säger jämt så!

2009-02-05 @ 20:06:56
URL: http://ate.blogg.se/
Postat av: nathalie :)

hahaha , som nästan alla andra känner jag också igen mig med de där med handduken, och de andra kan jag verkligen hålla med dig om , + de linnea skrev med "bara för att" klarar inte av sånt.

2009-02-05 @ 20:29:30
Postat av: nathalie :)

hahaha , som nästan alla andra känner jag också igen mig med de där med handduken, och de andra kan jag verkligen hålla med dig om , + de linnea skrev med "bara för att" klarar inte av sånt.

2009-02-05 @ 20:30:25
URL: http://nathalieanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0